• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad met macro's beschermen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hypocama

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2005
Berichten
17
Beste forumleden,

Ik heb een excel bestand dat enkele macro's bevat, dit blad zou moeten beveiligd worden omdat er verschillende formules in voorkomen (niet in dit voorbeeldbestand).
Als ik het blad beveilig dan lopen de macro's vast, ook met de opdracht ActiveSheet.Unprotect Password:=" .....enz. in de macro. Dit voorbeeldbestand is niet beschermt met een paswoord.

Vr. Gr.
Hypocama
 

Bijlagen

  • Highlight + verbergen en tonen.xlsm
    27,8 KB · Weergaven: 31
Mischien zo?
 

Bijlagen

  • Highlight + verbergen en tonen.xlsm
    26,7 KB · Weergaven: 30
Beste Philiep,

Bedankt om reactie, uw oplossing werkt perfect maar ik had liever de opdrachtknoppen afzonderlijk op het blad staan.
Ik heb een (gedeeltelijke) oplossing gevonden maar er loopt wat fout!
Omdat het blad beschermt is (paswoord is 55) begint elke code met de bladbeveiliging op te heffen en beveiligd het blad opnieuw aan het einde.
Alles werkt goed zolang ik in de code om de actieve rij in te kleuren niet de opdracht geef om het blad opnieuw te beveiligen, doe ik dat toch dan krijg ik steevast een foutmelding bij het uitvoeren van de andere macro's.
Het vreemde is dat als ik na elke actie het blad handmatig beveilig alles normaal werkt.
Er zitten twee kleine macro's bij, een om te beveiligen met de snelkoppeling ctrl+b en een om de beveiliging op te heffen met snelkoppeling ctrl+o.
Klik ik nu een cel aan en druk dan op ctrl+b dan is het blad terug beschermt en de andere macro's werken dan normaal.
Ik voeg u hierbij een ander bestand met alle macro's in verwerkt.

Groetjes,
Clem
 

Bijlagen

  • Highlight + verbergen en tonen.xlsm
    27,8 KB · Weergaven: 22
Beste Clem,
Ik kan er geen zinnig antwoord op verzinnen want ik kan uw probleem niet nabouwen en de twee Ctrl macro's kan ik niet vinden.
 
Hoi Clem,
Als ik alles goed heb begrepen zou dit je probleem moeten oplossen.
 

Bijlagen

  • Highlight en verbergen en tonen (2).xlsm
    27,7 KB · Weergaven: 33
Beste Philiep,

Ik zou het niet beter kunnen!
Perfect, bedankt voor de moeite en misschien tot een volgende.

Groetjes,
Clem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan