Outlook 2016 - Imap - items kunnen niet worden verplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingeVH

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2016
Berichten
10
Door mij gelezen/behandelde berichten wens ik systematisch te verplaatsen van mijn Inbox of sentbox naar een andere map. Verplaatsen lukt in 8/10 gevallen nooit : foutmelding
"Kan item niet verplaatsen. De bewerking kan niet worden uitgevoerd omdat het bericht is gewijzigd."

Dit zou te maken hebben met het IMAP gegeven. Soms lukt het om tussen accounts te switchen (alvorens te verplaatsen), meestal niet.
Hoe dan ook, gigantisch enerverend en tijdrovend. Moet toch eenvoudig op te lossen zijn?...
mvg, Inge
 
Wellicht kom ik te kort door de bocht over maar ik heb Outlook aan de kant gegooid vanwege de rampzalige IMAP-synchronisatie.

Laat het aan mij liggen of aan het programma, maar ik krijg het niet voor elkaar om IMAP te laten werken zoals je mag verwachten. Het lukt bijvoorbeeld niet om de mappen voor verzonden en verwijderde berichten te koppelen aan de bestaande mappen op de server. Misschien kan ik het niet vinden, maar in andere apps lukt het me wel probleemloos. Bovendien, in de instellingen lijkt de tijd stilgestaan te hebben want je verdwaalt in dezelfde wirwar als in Outlook 2007. Geen enkele innovatie.

Of de problemen die jij ervaart ook aan Outlook te wijten zijn kan ik niet beoordelen, maar het lijkt me prima in hetzelfde verhaal te passen.

Om die reden ben ik overgestapt op Mozilla Thunderbird. Gratis, eenvoudig, en doet zijn werk uitstekend.
 
Correcting this is a little less obvious as it was in Outlook 2010 but still possible for most IMAP mail servers.
Het is sinds 2010 dus ingewikkelder geworden?

As Outlook 2013 and Outlook 2016 ask the mail server for the correct folders first, making sure that they have been set correctly on the mail server might solve your issue already.

To do this, you must log on to the web based interface provided by the ISP hosting your IMAP mailbox.You’ll often find options for where to save your Sent Items, Deleted Items and Draft items.
Je moet de mappen op de server dus instellen a.d.h.v. wat Outlook erop nahoudt? Omgekeerde wereld.

Als ik het mis heb mag iedereen me corrigeren hoor. Maar volgens mij wordt hier bevestigd dat je bestaande IMAP-mappen niet kunt toewijzen. Bizar.

Mag toch niet nodig zijn om een server te doen schikken naar de applicatie? Ik kan behalve IMAP ook d.m.v. Exchange naar mijn mail-server. Dan pakt hij ook dezelfde map voor verzonden berichten. Dat zou in combinatie met Outlook dus nooit kunnen werken.
 
Laatst bewerkt:
Heb het hier beide al sinds Office 2003 (toen moest je nog Outlook connector gebruiken als je een aantal accountjes wilde beheren) en het werkt al 13 jaar feilloos. In het begin wilde de Otlook connector nog wel eens wat hikken, maar met een latere versie probleemloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan