Bracketing en enfuse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik98

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Berichten
1.664
In de nieuwsbrief van deze maand zit een artikel van ramana over het werken met een bracket opname en de verwerking ervan met enfuse.

Ik vind dat persoonlijk erg interessant en ben het allemaal aan het uitproberen. Nou is ramana wat meer een landschapsmens, maar ik koukleum met een stel stramme benen vindt het binnenshuis gebeuren ook erg leuk. En in dat kader is er weinig mooier (en trouwens ook kouder) dan een mooie kerk als de Sint Jan in Gouda met zijn wereldberoemde ramen.

Hierbij een eerste plaatje van mijn bezoek gisteren. Een bracket van drie schoten met 2 EV verschil uit de hand. Nog bepaald geen echt nette foto en ook zeker nog niet met de hele techniek in de vingers. Dat komt vast nog wel. Oefening baart kunst.

j-result5a-2048.JPG

Schitterende techniek! Dat zijn van die uitdagingen voor me in de fotografie en dat wil ik dan ook nog met open source middelen realiseren.

groet,

Erik98
 
Ik ben een stuk verder in de techniek van dat bracketing en enfuse. Hier de laatste resultaten:

result_9499_2_1_-2_n100-bl-2048.jpg result_9481_1_1.51_0.66_n100-f-2048.jpg result_1.73_1_0.91_N100-f-2048.jpg

Die van het orgel en zijgalerij heb ik het idee dat ik ze bij het onthoeken nog wat meer moet draaien, maar ik heb al zoveel zitten draaien en onthoeken aan die twee dat ik het spoor wat kwijt ben.

groet,

Erik98
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan