Notebook hangt in installatie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiatrak

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Berichten
5
Hoi allemaal,

Wie o wie kan me helpen?

Ik heb een laptop die freezed op het moment dat hij de Windows installatie wil starten

Er zit een nieuwe Hdd in, en heb 2 verschillende Windows installatie discs gebruikt.

Als ik opstart van bootable medium laadt hij Windowsinstallatie scherm in en laat hij wat rare tekentjes zien boven in het scherm vervolgens doet hij niets meer.

Wie weet wat dit kan zijn?
 
Wordt de schijf wel 'gezien' in het bios, m.a.w. 'weet' de computer dat er een hdd inzit?

Download en gebruik daarna eens de Hirens bootcd, Klik
Als met dat ding je systeem niet aan de praat te krijgen is dan zijn er imho 2 mogelijke oorzaken:
1- je hebt de schijft niet goed aangesloten,
2- de schijf is kapot.
 
Laatst bewerkt:
Hoogst interessant is om te vernemen waarom je een nieuwe hdd erin gezet hebt. Ik neem toch aan dat de laptop 'af fabriek' met de meegeleverde harddisk gewoon goed gewerkt heeft met Windows etc.?
Lijkt me belangrijk dat je wat meer informatie geeft over het reilen en zeilen van die laptop van vóór het plaatsen van die harddisk...

Tijs.
 
De laptop is van een collega van mij geweest die heeft hem laten vallen en aan mij gegeven zonder Hdd, nu heb ik een nieuwe schijf gekocht en op de juiste manier erin gezet zowel bios als post zien de schijf. Tijdens het inladen van de installatie krijg ik boven het scherm heel even artifacts voor 2 sec, die verdwijnen en hangt het scherm. Jammer dat ik hier geen foto kan uploaden
 
Denk je dat de laptop niet gewoon kapot is? Waarom gaat die collega ervan uit dat (alleen) de hdd ermee kapot zou zijn gegaan...
Een 'cadeau' als dit zou ik nooit accepteren zonder dat mij getoond is dat de laptop nog wel helemaal in orde is...

In dit stadium zou ik een Ubuntu Live CD branden (instructies, o.a., hier) en de laptop opstarten vanaf die Live CD. Werkt ook dat niet, dan zou ik ervan uitgaan dat de laptop gewoon kapot is.

Verder ga ik er vanuit dat de gekochte harddisk niet groter is dan 2 TB, want grotere harddisks kan ook een probleem opleveren, alhoewel je wel héél snel een crash van de Windows DVD ziet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Gezien het feit TS aangeeft dat hij heel kortstondig artifacts ziet vermoed ik dat er iets met het mainboard mis is, kan een losgescheurde videochip zijn om maar wat te noemen.
Daarbij, als het alleen een defecte HDD zou betreffen ( € 50 ) ga je een laptop niet weggeven lijkt mij...
 
Hallo

Laptop eens opstarten d.m.v. een bootbare c.d. met memtest .

Weet je direkt of laptop in dit stadium nog grotendeels intakt is ...

Altijd leuk om te weten --> merk/typenr/ouderdom toestel.

Bepaalde modellen bezitten immers "ziekten" , waarop we u nu niet attent kunnen maken.

De kortstondige "artifacts" beloven echter meestal niet veel goed nieuws ...

Peter
 
Die vriend van mij heeft 0 procent kennins van notebooks's hij dacht aan de HDD, De notebook naams is :Acer V3-571G is ongeveer 4 jaar , en de nieuwe hdd is 500 GB

Ik ga proberen dit weekend ubuntu live cd te starten.

Ik ben ook bang voor die korte artifacts, denk zelf aan GPU.

Alvast bedankt voor de reacties btw!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan