• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar extern document niet vindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
128
Hallo,

Ik heb een document samengesteld om de investeringen en afschrijvingen voor de komende jaren te kunnen volgen.

In dit document zit blijkbaar een verwijzing naar een extern bestand. Deze wilde ik graag zoeken om te zien waar deze koppeling zit in dit document. Dit heb ik via zoeken/formules geprobeerd, maar hij geeft geen resultaat.

Klakkeloos de koppeling verbreken gaat niet, want dan zou kunnen betekenen dat mijn eindresultaten wellicht niet juist zullen zijn. Ik moet eerst weten WAAR deze koppeling zit.

Kan iemand mij AJB helpen?

Groet,

Jurgen
 

Bijlagen

  • 2017 - Investeringen.xlsb
    457,9 KB · Weergaven: 29
De link staat bij tabblad data / edit links.

Het gelinkte bestand komt in geen enkele formule voor:

Code:
Sub M_snb()
   c00 = Split(ThisWorkbook.LinkSources(1)(1), "\")(UBound(Split(ThisWorkbook.LinkSources(1)(1), "\")))
   MsgBox c00
   
   On Error Resume Next
   For Each it In Sheets
      For Each it_1 In it.Cells.SpecialCells(-4123)
         If InStr(it_1.Formula, c00) Then c01 = c01 & vbLf & it_1.Address(, , , True) & it_1.Formula
      Next
    Next
    
    MsgBox c01
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ik vond deze:
C:\FEZMIA\FC TEAM JLMS\6. Algemeen\2016 - Prognosemodel DIENST - LEEG.xlsb
 
Dag Cobbe, Waar vond je deze dan? Ik ben er inmiddels achter welke tabbladen de boosdoeners zijn. Dat zijn:
1. INV INFO
2. INV-BEGR BH
3. INV-MJB BH
 
Welke Excel-versie gebruik je?
 
Met de code van snb vind je dezelfde link maar ook niet waar die staat.

Als je deze link niet nodig hebt kan je dan ook deleten als die melding komt.
 
Je kunt de link zonder gevolgen verwijderen.
 
Hoe kan je erachter komen waar die koppeling zich bevindt?

Er zitten 28194 formules in het bestand en geen enkele vermelding naar die link.
 
Het verwijderen lukt dus niet. Raar. Als ik naar gegevens, koppelingen bewerken en dan koppeling verbreken kies, dan gebeurd er niets. Zou iemand voor mij ajb deze link dan kunnen verwijderen? Alvast heel hartelijk dank. Ik heb mijn laatste bestand toegevoegd als bijlage.
 

Bijlagen

  • 2017 - Investeringen.xlsb
    457,9 KB · Weergaven: 34
Het lukt mij evenmin.
Nog even gecontroleerd op Querytables: niet aanwezig.

Het onderdrukken van de melding wel, met:

Code:
Sub Macro1()
    ActiveWorkbook.BreakLink "J:\FEZMIA\FC TEAM JLMS\6. Algemeen\2016 - Prognosemodel DIENST - LEEG.xlsb", 1
    ActiveWorkbook.UpdateLinks = xlUpdateLinksNever
End Sub
 
Dag allen,

Ik heb het anders opgelost. Ik heb alle tabbladen in een nieuw bestand gezet en alle koppelingen hersteld naar het nieuwe bestand. Nu heb ik geen verwijzing meer. Alle formules werken ook.

Dank in ieder geval voor de hulp. Ik zal de vraag sluiten.
 
Er blijkt dit naambereik in te zitten maar niet te vinden:

Naam Verwijst naar Opmerking
_xlfn.IFERROR =#NAME?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan