Hoe zet ik Google Photos en de synchronisatie naar mijn hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Beste helpers

De discussie gaat over hoe je de synchronisatie van Google Photos in eigen hand kunt houden. Het begin was in dit forum onder de titel “Google Foto’s ziet mijn camera niet meer”. Maar dat probleem is opgelost ondertussen.

Dank je @Mik Zjegger voor jouw suggesties. Het ging net iets anders dan jij vertelde, maar waarschijnlijk mis ik nog software ergens Hier dan hoe het liep, misschien ben je er benieuwd naar.

Google> pictogram Google Drive bij de apps rechts boven > My Drive wordt geopend> tandwiel rechts boven > keuzemenu opent: Instellingen, Drive downloaden, Sneltoetsen, Help// kies Help> Er opent een zoekmenu met thema’s: synchronisatie instellingen veranderen, mappen kiezen die je wilt synchroniseren, down- en uploadsnelheid wijzigen

De instructies in Help voor mappen kiezen .. vertellen mij dan: ga naar Finder> programma’s> Google Drive> Klik rechtsboven op Meer (drie puntjes verticaal onder elkaar)> voorkeuren> synchronisatie-opties> kies een optie etc.

Maar die drie puntjes zie ik niet.

Ik ben ook niet via Finder bij Google Drive aangekomen (zie boven), want GD staat niet onder programma’s (applications) bij mij. Wel vind ik daar een Google Photos Backup app. en op mijn HD onder ….>Pictures een map Google Photos Backup die leeg is.

Ik denk, dat ik iets moet downloaden. Maar zodanig, dat ik zelf de synchronisatie kan starten als ik klaar ben met mijn instellingen. Dat dat niet meteen spoorslags van start gaat zoals ik wel eens zag.

Ik gebruik macOS Sierra version 10.12.2

Wat raden jullie mij?

Alvast bedankt, Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan