php code dag en nacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuffie11

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
62
Ik wil overdag een andere code gebruiken dan 's nachts, nu heb ik deze code:

PHP:
if((date("H") > 7) && (date("H")<19) ){
} else {
}

Deze werkt, maar ik zou ipv een vast tijdstip, een tijdstip willen koppelen aan zonsopkomst en -ondergang. Ook hiervoor heb ik een code gevonden:

PHP:
<?php echo date_sunset(time(), SUNFUNCS_RET_STRING, 51, 4, 90, 1);?>
<?php echo date_sunrise(time(), SUNFUNCS_RET_STRING, 51, 4, 90, 1);?>

Ik ben benieuwd hoe deze codes samengevoegd kunnen worden, zodat de code wordt gebruikt tussen zonsopkomst en zonsondergang.
 
Je wilt een vergelijking doen tussen de huidige tijd en die vanuit de functie(s).

Echter ben je ook afhankelijk van de dag, als de huidige tijd namelijk groter is dan die van de zonsondergang dan heb je niet zoveel aan de tijd die de zonsopgang geeft. Je kunt ook wat aannames doen, bijvoorbeeld dat je er zeker van bent dat als het later is dan 11:00 het in ieder geval overdag is en je niet meer naar de tijd van de zonsopgang hoeft te kijken ;)

Volgens mij moet je hiermee wel een aardig eind kunnen komen om dit in code om te zetten :)
 
Je wilt een vergelijking doen tussen de huidige tijd en die vanuit de functie(s).

Echter ben je ook afhankelijk van de dag, als de huidige tijd namelijk groter is dan die van de zonsondergang dan heb je niet zoveel aan de tijd die de zonsopgang geeft. Je kunt ook wat aannames doen, bijvoorbeeld dat je er zeker van bent dat als het later is dan 11:00 het in ieder geval overdag is en je niet meer naar de tijd van de zonsopgang hoeft te kijken ;)

Volgens mij moet je hiermee wel een aardig eind kunnen komen om dit in code om te zetten :)

Dankjewel voor de uitleg :), ik begrijp wat je bedoelt maar ik bedoel eigenlijk dat de de waardes 7 en 19 worden vervangen door zonsopkomst en -ondergang. De zonsopkomst wordt gegeven als ##:##, maar de de tijd in de php script is zonder dubbelepunt. Als ik juist denk, moet dit getal dus aangepast worden. Maar ik kom er niet aan uit. :(
 
Je wilt toch kijken naar de zonsopgang en de zonsondergang, en niet meer naar een vast tijdstip?

Ik zou eerst eens kijken wat beide functies echo'en, en daarmee kijken of je een vergelijking kan doen met het huidige uur en of deze tussen die twee momenten ligt. je kan natuurlijk de boel omzetten naar een timestamp.
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor het mee denken het is gelukt! :) Voor andere mensen die ook dit probleem hebben ;):

PHP:
$TijdUrenMinuten = date_sunset(time(), SUNFUNCS_RET_STRING, 51, 4, 90, 1);
$TijdUrenMinuten = explode (":", $TijdUrenMinuten);
$TijdUren = $TijdUrenMinuten [0];
$TijdMinuten = $TijdUrenMinuten[1];
$TijdSamen =$TijdUren.$TijdMinuten;
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan