fout bij kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

duco243

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
67
Hallo,


Ik heb het volgende probleem:


Ik wil vanaf mijn HD een backup maken van al mij HT&K foto's.
Ik heb hiervoor een nieuwe WD 2.0TB HD gekocht die als externe drive aan m'n PC hangt.
Nu blijkt dat de gekopieerde foto's foutief gekopieerd worden (zie bijlage).
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verdere info:
HD is 100% OK
Snelformatteren of normal maakt niets uit, fouten blijven in beide gevallen komen.
Kopiëren doe ik gewoon met kopiëren-plakken, als ik de foto's met een viewprg (bv thump+) over zet gaat het wel goed

SNAG-3558.jpg

Iemand een idee waar dit aan ligt?
 
Ik heb niet hét antwoord voor je, maar aangezien ik dit probleem nog nooit eerder tegen ben gekomen, (terwijl ik toch best al wel een aantal maandjes bezoeker ben van de Helpmij) wil ik wel een abonnementje op je vraag om te kunnen zien hoe het e.e.a. gaat verlopen.

Ik heb je vraag wel 5x doorgelezen om maar 'ergens' een mogelijke oorzaak te "zien", maar een duidelijk directe kan ik niet vinden. Theoretisch gezien kan het m.i. ook helemaal niet wat er gebeurt, maar ja, het gebeurt en dus kan het.........

Je hebt de schijf wel NTFS geformatteerd........?

Doe eens een testje met een willekeurige andere afbeelding uit een willekeurige andere map op je computer. Doe het ook met een tekstbestand en indien beschikbaar, ook met een filmpje. Hoe gaat dat?

Zou je een goede en dezelfde (maar dan de foute) foto eens naar mij willen mailen? Ik ben namelijk reuze benieuwd naar de eigenschappen van de goede en de foute :

gast0225-helpmij@live.nl
 
Laatst bewerkt:
Je moet de externe HDD niet aansluiten op een USB hub maar rechtstreeks op de pc. En open de foto's eens met andere software en niet met Windows Photo Gallery.
 

Ja, HD is NTFS geformatteerd, niet alleen foto's maar ook clips gaan fout.
Externe HD zit niet via een USB Hub maar rechtstreeks. Foto's openen met Thumb+ ipv Windows Photo Gallery geeft ook fouten in de foto's. Dus het ligt echt aan het onjuist kopieren.
Kan even geen voorbeelden sturen want ik ben opnieuw aan het formatteren geslagen.
Wat opviel is dat kopieren met Thumb+ wel goed gaat. Derhalve lijkt het mij ook geen hardware probleem.
 
Was ook de reden dat ik om een voorbeeldje vroeg. We wachten af.
 

N.b. onder DOS lijkt het kopieren wel goed te gaan, zojuist een clip getest en die wordt goed overgezet (dezelde clip met copy onder windows ging fout).
In diverse buitenlandse forums komt deze fout ook ter sprake maar zonder duidelijke oorzaak of oplossing

DOS is voor mij lang geleden, weet iemand wat ik hier fout doe? Ik kan wel naar K: kopieren maar niet naar K:\2015\09 September\Clips (de "final destination" van de clip).
Iets met de mapnaam.SNAG-3560.jpg
 
Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb, ik heb de USB kabel vervangen door eentje zonder ferrite choke (zie afbeelding) en het problem lijkt nu opgelost.
De laatste copy-batches zijn foutloos op de externe HD gekomen, ik hoop dat ik niet te vroeg juich.

Waarom windows hier meer last van heeft dan andere software kan ik echter niet verklaren.
Mocht het problem verdwenen zijn zet ik dit topic op "opgelost".

SNAG-3561.jpg
 
Als dat de oplossing is, heb je dat knap gedaan.
Bij DOS moet je volgens mij bij een spatie de regel tussen aanhalingsteken zetten. Dus K:"2015\09 September\Clips"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan