Photo editor

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
632
Hallo,
in het verleden stond photo editor standaard op de pc en daar kon ik prima mee werken.
nu staat er photo gallery op en daar heb ik mee een hekel dan plezier van.
deze laat foto's zien van alle maanden / jaren wat ik niet wil.
klik ik op de begin map dan selecteert hij alles wat ik niet wil.

1 enkele onderliggende map selecteren is niet mogelijk soms. en als ik een foto kantel zodat deze recht staat
kon je bij photo editor op opslaan klikken dat zie ik nu nergens. ook als ik het programma weer afsluit en heropen staat de foto als van te voren. ik krijg er het $#@%$@# van.

Kan ik ergens het ouderwetse zo simpele photo editor downloaden ZONDER dat er allerlei andere bestanden mee gedownload worden. En welke wel te gebruiken is op een windows 10 pc.
Mocht het ouderwetse photo editor hierop niet kunnen werken waar ik bang voor ben dat het zo is, is er dan een alternatief in een programma dat net zo simpel werkt.
mijn dank ik groot bij een passende oplossing.
 
Het is effe zoeken wat en hoe bij dit programma,

maar mijn voorkeur ligt toch bij het oude vertrouwde microsoft photo editor welke ik denk al vanaf het begin win '95 er op stond
als je een pc kocht.
 
Dat begrijp ik. Maar het was een onderdeel van Office, niet van Windows. En het werd meegeleverd t/m Office XP, daarna is het vervangen door Picture Manager maar die heeft lang niet alle mogelijkheden die je van de Photo Editor kent.

Ik ken de Photo Editor niet en kan dus ook niet vergelijken, maar kijk ook eens naar deze:
http://pho.to/editor/features/
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk vindt u alles wat er nodig is, met een eenvoudige Nederlandstalige interface, bij Picasa 3 van Google. Deze is vast nog wel ergens te downloaden maar de ondersteuning ervoor is gestopt en officieel is het niet meer beschikbaar.

https://www.seniorweb.nl/software/picasa-3-9 Misschien heb ik het hier gedownload.

Een foto editor met reputatie is IrfanView. Deze heeft een kloon gereedschap en gebruikt interpolatie bij het vergroten van afbeeldingen, hierdoor verschijnen er bij het moeten vergroten geen zaag-lijnen of andere verschillen. Je kan de Nederlandse taal downloaden en filters als plug-in installeren. Zelf vind ik de batch bewerking functie handig.

Paint.net is interessant als bewerker en lijkt professioneler. Dit vereist Windows 7 of hoger.
 
Laatst bewerkt:
hallo dit is inderdaad een lastig probleem ,het was een zeer fijn programma gebruik het noch steeds vanaf jaar 2000 het zat toen in microsoft office inderdaad
ik instaleer office 2000 steeds opnieuw als ik systeem upgrade van xp naar w7 EN W10 ik kies dan aangepaste installatie van photo editor
dit werkt perfect met vriendelijke groet
 
Bij eerdere Office versies kon je het programma Microsoft Photo Editor ook later nog toevoegen. Het was portable, dat wil zeggen dat je het ook vanaf een CDRom of USB stick kan draaien, dus zonder onnodige Office bestanden en het is meteen te kopiëren vanaf de installatieschijf.

In Office 2000 bijvoorbeeld staat het bij L:\PFILES\COMMON\MSSHARED\PHOTOED
Vanaf Office XP is het al weg en inderdaad niet meer apart te installeren.

Misschien is het de oplossing dat de topic starter deze map PHOTOED van een Office 2000 CDRom haalt. Misschien dan dit programma in compatibiliteit modus draaien. Ik heb geen Windows 10. In andere Windows versies kon je compatibiliteit keuzes vinden bij een rechtse klik op het programmabestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan