Standaard documenten middels knop kopieren naar een standaard Directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
In mijn toepassing heb ik een knop gebouwd die wanneer ik deze in toets een standaard directory voor mij aanmaakt op onze N-schijf (zie bijgaande code). Vanuit onze organisatie is de vraag gekomen of middels dezelfde knop er ook standaard documenten (Excel / Word / PDF) die op een standaard locatie op de N-schijf staan naar een directory kunnen worden gekopieerd (Kam.docx naar Algemeen\KAM Formulieren / Financieel.xlsx naar Algemeen\Financieel - Afrekening. De documenten zijn standaard documenten en zijn voor ieder project benodigd. Wie helpt mij op weg?

Code:
Private Sub Knop70_Click()
Dim Pad As String
     Pad = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\" & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\Algemeen\Afwijkingsmelding(en)"
     CreateFolders Pad
     Pad = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\" & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\Algemeen\Financieel - Afrekening"
     CreateFolders Pad
     Pad = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\" & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\Algemeen\Foto's"
     CreateFolders Pad
     Pad = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\" & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\Algemeen\KAM Formulieren"
     CreateFolders Pad
     Pad = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\" & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\Algemeen\Klicmelding - Graafmelding"
     CreateFolders Pad
     Pad = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\" & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\Algemeen\Op te leveren documenten"
     CreateFolders Pad
     Pad = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\" & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\Algemeen\Revisiegegevens"
     CreateFolders Pad
End Sub
 
Op basis van de informatie die je hebt gegeven, kom ik hier op uit. Overigens kan je code, zoals je ziet, een stuk simpeler.
Code:
Private Sub Knop70_Click()
Const sBron = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\"
Dim Pad As String, nPad As String

    Pad = sBron & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\"
    CreateFolders Pad & "Afwijkingsmelding(en)\"
    nPad = CreateFolders(Pad & "Financieel - Afrekening\")
    FileCopy sBron & "Financieel.xlsx ", nPad & "Financieel.xlsx "
    CreateFolders Pad & "Algemeen\Foto's\"
    nPad = CreateFolders(Pad & "Algemeen\KAM Formulieren\")
    FileCopy sBron & "Kam.docx", nPad & "Kam.docx\"
    CreateFolders Pad & "Klicmelding - Graafmelding\"
    CreateFolders Pad & "Op te leveren documenten\"
    CreateFolders Pad & "Revisiegegevens\"

End Sub
 
Hallo Octafish, De genoemde code heb ik achter de knop gezet. De directory's worden keurig aangemaakt. Helaas worden de documenten tot op heden nog niet gekopieerd. Deze staan opgeslagen in de directory N:\App\HBP\Documentenbeheer\. Dit is waarschijnlijk ook niet het probleem. Ik krijg een foutmelding op filecopy. Heb jij enig idee? Dank.
 
Ik zou het probleem zo niet weten; ik gebruik FileCopy zelf zonder problemen. Je kunt de gegenereerde bestandsnaam (pad + naam) eens in een Msgbox zetten om te kijken of hij wel correct is.
 
Hallo Octafish, Ben toch weer een aantal uren aan het uitzoeken geweest. Heb verschillende testjes gedaan. Wat mij is opgevallen is dat wanneer ik in de regel FileCopy sBron & "Financieel.xlsx ", nPad & "Financieel.xlsx " nPad wijzig in Pad, dan wordt de excel file keurig gekopieerd vanuit de aangegeven directory naar de hoofddirectory (sBron) (N:\App\HBP\Documentenbeheer\). Op de één of andere manier loopt de nPad String niet lekker. Ben aan het zoeken geweest op verschillende site's en heb nog geen oplossing kunnen vinden.
 
nPad bevat de nieuwe mappen; blijkbaar worden die dan niet goed aangemaakt. Daarom zei ik ook: controleer eens in een msgbox of de variabelen wel de goede waarden bevatten. Dat weten we nu nog steeds niet :).
 
Dag Octafish, Ik heb middels een msgbox gecontroleerd wat de inhoud van de variabelen is. De variabele npad was leeg. Na wat aanpasssingen heb ik de code voor mji werkend gekregen. Onderstaand voor de volledigheid de code bijgesloten. Ik wil je danken voor je bijdrage. Groet, Henk Benter.

Code:
Private Sub Knop70_Click()
Const aBron = "N:\App\HBP\Standaarddocumenten\"
Const sBron = "N:\App\HBP\Documentenbeheer\"
Dim Pad As String
Dim nPad As String

    Pad = sBron & Me.Projectnummer & " - " & Me.Omschrijving & " " & Me.Plaats & "\"
    CreateFolders Pad & "Algemeen\Afwijkingsmelding(en)\"
    CreateFolders Pad & "Algemeen\Financieel-Afrekening\"
    nPad = Pad & "Algemeen\Financieel-Afrekening\"
    CreateFolders nPad
    FileCopy aBron & "Financieel.xlsx", nPad & "Financieel.xlsx"
    FileCopy aBron & "Afwijkingen.xlsx", nPad & "Afwijkingen.xlsx"
    CreateFolders Pad & "Algemeen\Planning\"
    nPad = Pad & "Algemeen\Planning\"
    CreateFolders nPad
    FileCopy aBron & "Projectplanning.xlsx", nPad & "Projectplanning.xlsx"
    CreateFolders Pad & "Algemeen\KAM Formulieren\"
    CreateFolders Pad & "Algemeen\Klicmelding - Graafmelding\"
    CreateFolders Pad & "Algemeen\Op te leveren documenten\"
    CreateFolders Pad & "Algemeen\Revisiegegevens\"
 
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan