DDE Server Windows Explorer.exe Toepassingsfout enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
250
Sinds een tijdje krijg ik iedere keer bij afsluiting van de computer de melding: DDE Server Windows Explorer.exe Toepassingsfout enz. Wat is dit en wat kan ik doen om dit te voorkomen en is dit ernstig ? Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor de te nemen moeite.
 
Zonder in technische details te treden zou ik verwachten dat een DDE fout niet 'ernstig' is, maar wel vervelend voor je.
Alvast de zoek-opdracht die ik heb gebruikt: deze

Een oplossing is mogelijk het volgende: Heb je automatisch verbergen van de taakbalk in desktop modus aangezet? Indien ja, zet die weer uit. Schijnt op meerdere computers/laptops geholpen te hebben. Uiteraard is het ook een goed idee om er voor te zorgen dat je computer, qua Windows updates, netjes bij is, want het probleem treedt bij sommige op nadat de verjaardagsupdate van (ong.) augustus 2016 op Windows 10 computer/laptops is geïnstalleerd.

Verder wordt gesuggereerd dat je (indien je nu 2 monitoren inzet) eens moet teruggaan naar 1 monitor en kijken of het probleem terugkomt. Zou te maken hebben met het weergeven op de taakbalk van een ikoon/miniatuurweergave van de geopende webpagina of bestand ipv. het ikoon van het programma waarin het geopend is.

Tijs.
 
Dat Windows gewoon afsloot hadden we uit je startposting wel gehaald. Je vorige posting vertelt ons niets over de resultaten van de 3 mogelijke oplossingen die ik noemde om te proberen:
a. Windows volledig bijwerken met updates
b. Automatisch verbergen van de taakbalk in desktop modus afzetten (indien dat nu aan staat)
c. Inzetten van 1 monitor om te zien of de melding wegblijft (indien nu 2 monitoren tegelijkertijd in gebruik op de computer)

Toevoeging: Uiteraard staat je vrij om het gewoon zo te laten, omdat de hinder meevalt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Is dit nu een fout in Windows 10 en wordt dit nog verholpen door Microsoft ? Ik heb het verbergen van de taakbalk uitgezet en die melding kwam niet meer.

Ik had nog een andere vraag, als dat mag. Ik heb ook een tijd last van de ene keer moet ik vaak drukken op een icoontje voordat de computer reageert en de andere keer laat de computer maar een fractie een beeld zien en dan is het weer weg. Ik weet niet wat dat is en ik vraag u of u mij kan helpen daarmee, want het is best vervelend. Ik zit b.v. in Access te werken en dat is een database en daar heb ik al mijn software in gezet en als ik dan naar het volgende record wil gaan dan slaat hij er een paar over of dan moet ik een aantal keer drukken en dan gaat hij pas naar de volgende.
 
Dit is een bug in Windows 10, zover ik begrepen heb heeft het ermee te maken dat binnen Windows 10 in de taakbalk niet het standaard icoontje van het geopende programma maar een soort preview van de geopende link/bestand in dat programma wordt getoond. Zowel b. als c. hebben daar dan mee te maken, omdat (bij gebruik van 2 monitoren) de taakbalk ook op het tweede scherm wordt getoond etc.
De taakbalk is een component van Explorer / Verkenner, en blijkbaar heeft Microsoft zijn zaken daaromtrent nog niet op orde, hopelijk in een of andere bugfix in de toekomst verholpen.

Dan over je andere vraag: Je melding is mij niet geheel duidelijk, maar lijkt op een vertraging in Windows op dat moment. Wat die vertraging dan veroorzaakt is (voor mij, vanaf het forum) onbekend, maar je kunt in dergelijke gevallen Taakbeheer er naast houden en kijken welk programma op dat moment de computer (zwaar) belast.
Uiteraard ook afhankelijk van de 'snelheid' van de laptop, want ik zou me erbij kunnen voorstellen dat een snelheidsmonster met (ook) veel intern geheugen er minder (of geen) last van heeft dan een laptop van mindere specificaties.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is pas een nieuwe computer van vorig jaar. Het lijkt wel of hij helemaal niet reageert, want als hij druk bezig is dan hoor je hem wel rommelen. Als ik wat meer informatie heb dan kom ik wel hierop terug.
Ik had nog even een andere vraag. Ik heb een bestand gedownload met 53 rar bestanden, maar in mijn standaardprogramma's staan maar 30 rar bestanden die uitgepakt kunnen worden, maar de rest doet hij niet. Hoe moet ik de rest toevoegen in mijn standaardprogramma's ?
 
Ik heb het gevonden wat ik zocht dus u hoeft mij hierbij niet meer te helpen alleen staan er een rij bestandstypen bij die ik wil verwijderen, maar ik weet niet hoe dat moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan