VLC player automatisch werkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

WHartenheer

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2015
Berichten
68
Voordat ik mijn computer een keer heb laten opschonen kon ik op een plc muziek bestand klikken en er werd automatisch op mijn VLC player afgespeeld.

Nu krijg ik een popup en wordt er online muziek via een pagina afgespeeld.
Wie kan me vertellen hoe ik dit weer terug kan zetten?
 
Klik er met rechts op en kies voor Openen met. Of stel het in bij Standaard programma's.
 
Daar kan ik niet inloggen. Plaats je plaatje gewoon hier.
Welke Windows versie heb je? Al gekeken bij standaard programma's?
 
Daar kan ik niet inloggen. Plaats je plaatje gewoon hier.
Welke Windows versie heb je? Al gekeken bij standaard programma's?

Ik heb {helaas} windows 10, en mijn speler staat ingesteld met de VLC als standaard.

Dit is wat ik krijg te zien als ik op rechts klik

 
Laatst bewerkt:
a. Het gaat om .pls bestanden, blijkbaar, niet om .plc bestanden
b. Als ik het goed begrijp worden die .pls bestanden niet vanaf de lokale harde schijf maar vanaf Internet gestart/geopend.
Als ik de startposting lees zou ik juist het idee hebben dat het .pls bestand lokaal op de lokale harde schijf zou staan en dat bij openen een popup én een webbrowser worden geopend (en niet VLC).
De laatste schermafdruk roept bij mij dus meer vragen op dan duidelijkheid, dus geef even duidelijk aan wáár die .pls bestanden vandaan geopend worden: Lokale harde schijf of (zoals in je schermafdruk) via een of andere webradio verzamelsite, dus in je webbrowser.
Mocht het zo zijn dat je bedoelt in je webbrowser, dan zul je in je webbrowser de aanpassingen richting VLC moeten doen, niet in "Standaardprogramma's"/Windows. Ik vermoed overigens dat de tip van Lange Pier inderdaad gaat om aanpassingen in je webbrowser (Google Chrome?)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Weer een voorbeeld van een beroerd slechte informatievoorziening vanuit de vragensteller tot nu toe, dan. Gegeven wat hier staat:
a. Gaat het om een .pls bestand dat op de harde schijf staat, dan is dat doorgaans een afspeellijst van (audio-)bestanden op de harde schijf maar kan ook linken naar streaming webradio.
b. Gaat het om een .pls bestand dat op Internet staat, dan is dat doorgaans een link naar streaming webradio.

Dus... Nu hebben we 2 vragen ipv. maar 1:
a. Worden die .pls bestanden vanaf de harde schijf gestart (vanuit Windows Verkenner dus) of vanaf Internet (vanuit je webbrowser dus)?
b. Indien .pls bestanden vanaf de harde schijf gestart: Waar linken die naar toe? Lokale (media-/audio) bestanden of naar streaming webradio?

Tijs.
 
Als ik in Internet Explorer naar die website ga en op zo'n .pls link klik wordt het afgespeeld in de VLC Player. Vandaar dat ik voorstelde om de standaard media player in Internet Explorer aan te passen.
 
@edmoor: Dat is ook wat ik zou verwachten, dat de oplossing in de webbrowser moet worden gedaan (dus niet in VLC of Windows Verkenner / Standaard programma's), maar dan moet de bron (zoals in de schermafdruk) wel de webbrowser zijn.
Overigens heb jij, in eerste instantie, de VLC/Verkenner/Standaardprogramma's richting gevolgd in posting #2, dus ook jij bent, vanwege magere informatievoorziening, in eerste instantie het bos in gestuurd.

Dan is nog onduidelijk welke webbrowser de vragensteller gebruikt. Ik herken de interface niet als Internet Explorer (en ook niet als Edge) in de schermafdruk, dus ik vraag me af of het veranderen van instellingen in Internet Explorer (die de vragensteller, naar mijn idee, dus niet gebruikt) wel een oplossing gaat bieden?

Tijs.
 
Wat browser betreft, daar zeg je wat en heb ik ook niet op gelet. Dat is Firefox.
 
Ik heb het verhaal in de schermafdruk even nagespeeld in Firefox en ik krijg de "popup" zoals getoond in de bijlage.
Zie dat VLC de standaard open optie is bij mij en dan, als ik OK klik, dan opent VLC en wordt de muziek van de webradio in VLC afgespeeld.
Ben ik tevreden met het standaard programma dat er (in Firefox) mee gekoppeld is én zou ik willen dat er geen popup meer verschijnt, dan kan ik het vinkje zetten in "Dit vanaf nu altijd doen voor dit type bestanden"

Dus de volgende vragen aan de vragensteller:
a. Welke webbrowser gebruik je?
b. Open je .pls bestanden inderdaad vanaf Internet, zoals in je schermafdruk?
c. Gaat het in je startposting om de popup (of vergelijkbare popup, in jouw webbrowser) die ik toon als bijlage? En wat staat bij jou dan als standaard programma?
Een schermafdruk, vergelijkbaar met die van mij (maar dan van jouw situatie) zou wellicht heel wat duidelijk maken.

Tijs.
 

Bijlagen

  • radio_veronica_playlist.JPG
    radio_veronica_playlist.JPG
    77,2 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Verplaatst van OS/Overig naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.
 
Ik heb het verhaal in de schermafdruk even nagespeeld in Firefox en ik krijg de "popup" zoals getoond in de bijlage.
Zie dat VLC de standaard open optie is bij mij en dan, als ik OK klik, dan opent VLC en wordt de muziek van de webradio in VLC afgespeeld.
Ben ik tevreden met het standaard programma dat er (in Firefox) mee gekoppeld is én zou ik willen dat er geen popup meer verschijnt, dan kan ik het vinkje zetten in "Dit vanaf nu altijd doen voor dit type bestanden"

Dus de volgende vragen aan de vragensteller:
a. Welke webbrowser gebruik je?
b. Open je .pls bestanden inderdaad vanaf Internet, zoals in je schermafdruk?
c. Gaat het in je startposting om de popup (of vergelijkbare popup, in jouw webbrowser) die ik toon als bijlage? En wat staat bij jou dan als standaard programma?
Een schermafdruk, vergelijkbaar met die van mij (maar dan van jouw situatie) zou wellicht heel wat duidelijk maken.

Tijs.

Ten eerste excuus dat ik niet duidellijk ben geweest in mijn uitleg.
Ben dan ook geen computer wonder :eek:
Dacht dat het wel duidelijk was dat ik schreef geen radio te bezitten. Ik haal dus de muziek van de zenders van internet.

a. Ik gebruik Firefox
B. Ze worden geopend van af internet {eronica,Sly, Radio 10}
C. Ja inderdaad, voor de opschoning heb ik ook deze popup gekregen, en kon altijd via VLC de muziek afspelen.
Op windows heb ik als startprogramma VLC staan, daar is niet aan veranderd.

Als ik rechts klik krijg ik de popup zoals eerder getoont en heb geen keuze hoe of waarmee ik hem zou willen afspelen.

Ik hoop hiermee duidelijkheid te creëren


dnties < Sorry maar vind je startregel nogal arrogant overkomen.
Niet iedereen is met de computer opgegroeid.
 
Als ik in Internet Explorer naar die website ga en op zo'n .pls link klik wordt het afgespeeld in de VLC Player. Vandaar dat ik voorstelde om de standaard media player in Internet Explorer aan te passen.

Dat heeft bij mij ook altijd gewerkt.
Maar na de opschoning niet. Dan wordt er een pagina geopend voor de muziek af te spelen.

Vandaar ik hier hulp zoek om dit weer te realiseren.
 
Welke andere keuzes heb je in dat Toepassingen gedeelte, was handig geweest als je even dat pull-down menu met opties even had opengeklapt voordat je de schermafdruk maakte.
Bij mij staat nu Openen (dus de standaard applicatie van Windows gebruiken voor .pls bestanden, en dat is VLC Player).

Je kunt de keuze ook veranderen, door óf VLC Player aan te geven (als die keuze er meteen bij staat) óf kiezen voor "Andere gebruiken" en dáár dan VLC Player kiezen.
Niet voor niets staat er nu bij jou: VLC web plugin gebruiken, dus een VLC plugin in Firefox, niet 'het hele VLC programma'.

Ik ben het, overigens, niet eens met je "arrogant" melding, maar ik wil daar geen discussie over starten met je. Voor mij zijn 3 dingen belangrijk:
a. De meldingen moeten rekening houden met de beperkte mogelijkheden van een forum, dus moeten (voor de lezer) zo duidelijk en compleet mogelijk zijn. 'Vage' beschrijvingen als "Nu krijg ik een popup en wordt er online muziek via een pagina afgespeeld." bieden weinig informatie voor de lezers zonder (minstens) een schermafdruk of heldere/complete beschrijving van de popup.
b. Doelstelling van mij (en naar ik aanneem, ook van de andere helpers) is om het probleem te verhelpen met zo min mogelijk postings, waarmee het overzicht het duidelijkst is en de gebruikte (lees- etc.)tijd tot een minimum beperkt is.
c. We kunnen hier op het forum niet over jouw schouders meekijken wat jij allemaal gebruikt, ziet en meemaakt. Dat is 1 van de belangrijkste beperkingen van een forum.
Kortom: Met verplaatsing in de lezers (tijdens het plaatsen van de startposting en/of na afloop het teruglezen ervan) kun je iedereen (incl. jezelf) veel tijd besparen als ontbrekende informatie meteen wordt aangevuld.

Tijs.
 
De goede oplossing maar weer verwijderd, was niet interessant, over arrogantie gesproken.
Niet van @Tijs hoor.;)
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier: Ik neem aan dat je arrogantie vanaf de vragensteller bedoelt, niet arrogantie vanaf mijn kant?

Tijs.
 
Laten we gewoon ontopic blijven en geen drama hiervan maken.

Inmiddels heb ik ontdekt dat dit aan de site ligt.
Bij anderen werkte het wel.

Zij hebben waarschijnlijk iets fouts in de link staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan