Moto G4 - Motorola Device Manager werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulpvraagje

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
6
Zojuist via de Motorola website de Motorola Device Manager gedownload en geinstalleerd.
Nu echter, als ik mijn mobiel verbind met de laptop gebeurt er niets.
 
a. Heb je de handleiding wel gelezen? Anders gezegd: Wat had je verwacht dat er ging gebeuren?
b. Had je je mobiel wel ontgrendeld vóórdat je 'm aansloot?
c. Geeft de computer wel aan dat (na aansluiten mobiel) er een nieuw apparaat is aangesloten, en zo ja: Wat voor een dan? (zie ook d.)
d. Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), even vóórdat je die mobiel aansluit. Sluit de mobiel aan en kijk wat er bij gekomen is. Komt er helemaal niets bij en detecteert Windows ook geen nieuw apparaat (zie c.), dan zou ik eerst eens met andere USB poorten gaan proberen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
a. Heb je de handleiding wel gelezen? Anders gezegd: Wat had je verwacht dat er ging gebeuren?
b. Had je je mobiel wel ontgrendeld vóórdat je 'm aansloot?
c. Geeft de computer wel aan dat (na aansluiten mobiel) er een nieuw apparaat is aangesloten, en zo ja: Wat voor een dan? (zie ook d.)
d. Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), even vóórdat je die mobiel aansluit. Sluit de mobiel aan en kijk wat er bij gekomen is. Komt er helemaal niets bij en detecteert Windows ook geen nieuw apparaat (zie c.), dan zou ik eerst eens met andere USB poorten gaan proberen.

Tijs.
 
Graag (nog) inhoudelijk reageren, ajb., want je laatste posting is alleen een citaat van posting #2.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Er ging gisteren het een en ander niet goed; had twee keer gereageerd (met een heel verhaal ;-) ), om het vervolgens in het luchtledige te zien verdwijnen (werd niet geplaatst).
Zal ongetwijfeld aan mij hebben gelegen, maar we gaan er maar vanuit dat 'drie keer scheepsrecht is' en hier dus mijn derde reactie :)

Wat is het probleem...
Welnu, ik heb de handleiding gelezen en de stappen gevolgd (wifi uit; instellingen meer..., tethering en hotspot, USB-tethering licht op wanneer ik de mobiel met de laptop verbind, aanvinken)
en dan verwacht ik een reactie op de laptop. Die reactie blijft uit.

Vervolgens ga ik op jouw advies naar Apparaatbeheer en zie dat daar als ik het vinkje naast USB-tethering uitzet, bij Draagbare apparaten, mijn Moto G4 verschijnen. Kijk ik bij Apparaten en Printers, dan is daar ook de Moto G4 als draagbare mediaspeler vermeld. Kennelijk moet het vinkje dus niet aangezet.

Ook zie ik dat hij in Verkenner is opgenomen, maar zonder inhoud. Ik kan wel met de rechter muisknop afbeeldingen en video's importeren, maar zie geen functie om te exporteren. Ik wil mijn foto's overbrengen naar mijn laptop.

En zo hangt de vlag tot nu. Wellicht is er een programma voor of doe ik toch nog iets niet helemaal goed.

Graag advies (en sorry dat het nu zo rommelig ging).
 
Vlgs. mij is dat importeren juist wat jij wilt, namelijk gemaakte filmpjes en foto's van op je mobiele telefoon importeren in je laptop.
Bedenk dat je dat importeren ziet vanuit het laptop gezichtspunt, exporteren zou het zijn vanuit het standpunt van de mobiele telefoon.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee, toch niet. Mijn foto's die op mijn mobiel staan worden niet weergegeven in de Verkenner.
 
Nu gaan we haarkloven/woordjes vangen. Je schreef:
Ook zie ik dat hij in Verkenner is opgenomen, maar zonder inhoud. Ik kan wel met de rechter muisknop afbeeldingen en video's importeren, maar zie geen functie om te exporteren. Ik wil mijn foto's overbrengen naar mijn laptop.

Tijs.
 
Als ik met de rechtermuisknop aangeef dat ik wil importeren (mijn foutje) dan vindt hij geen foto's op mijn mobiel.
 
Dat is tenminste een terugmelding waar we mogelijk wat mee kunnen.
Als ik deze instructie mag geloven moet je, na aansluiten, op de mobiel nog een keuze maken of je MTP of massa-opslag bestandsoverdracht wilt gebruiken.
- Bij MTP modus gebruik je dat importeren
- Bij massa-opslag zou je in Verkenner de foto's/fimpjes moeten kunnen opzoeken op de telefoon die dan als schijfstation staat aangegeven in Verkenner van de laptop/pc. Mappen die je kunt bekijken voor filmpjes/foto's zijn:
DCIM en daar onder submappen, zoals Camera
Movies
Pictures


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Yes..!!! Dát was het. Ik kan nu inderdaad bij de inhoud van mijn mobiel en de foto's overbrengen.
Dank voor de adviezen en excuses voor het rommelige van mijn vraagstellingen.
Succes met de activiteiten en een fijne zondagavond toegewenst
Gea
 
Helemaal mooi! :)

Graag nog even de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
Alternatief staat rechts onder posting #1 een vergelijkbare optie.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan