meldingen over back up en onvoldoende schijfruimte uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramdeGruijter

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2017
Berichten
5
Bijna om de tien minuten komt de melding "niet genoeg ruimte voor backup" ondanks dat ik het backup schema al uitschakelde en tevens bij systeemmeldingen de optie schijfruimte al wegvinkte. Maar toch gaat win 10 door met die onzin, hoe kom ik er van af?
 
Daar is weinig over te zeggen als je er niet bij verteld over welke schijf die melding het heeft, welke grootte die schijf is en hoeveel vrije ruimte daar nog op is.
 
Het gaat om de D schijf in mijn laptop, het systeem staat op een SSD de C schijf, zowel de ssd als de hd hebben geen ruimte voor een backup en die wil ik ook never nooit maken ook. Het betreft nl een laptop en alle data heb ik al op 2 andere computers dus is een backup voor mij irrelevant, herstelschijf op usb heb ik uiteraard wel. Het gaat mij erom dat het systeem ophoudt met vragen om een backup. Maar okay, ik bedacht inmiddels een tijdelijke oplossing door het weggooien van oudere backups die erg veel ruimte innemen op de D schijf. Windows zal nu dus een nieuwe backup maken maar over een maand zal het feest dus weer opnieuw beginnen...
 
Laatst bewerkt:
Niet echt een reactie waar ik op zat te wachten. Succes met je vraag.
 
@BramdeGruijter
Normaliter verwelkom ik nieuwe members maar dat laat ik nu even achterwege.
Ik denk dat je per ongeluk op het verkeerde forum terecht bent gekomen.
Als je zó naar de vrijwillige Helpmij'ers reageert maak je geen schijn van kans op een fatsoenlijk antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Neemt u mij niet kwalijk, maar wellicht kunt u zich voorstellen dat iedere 10 minuten zo'n piep + bericht mij niet erg vrolijk maakt. Ik heb mijn reactie aangepast. Prettige dag verder :)
 
Ik heb nog nooit met Windows back-up kunnen werken, het is altijd wat. Ook al gaan de back-ups goed dan krijg je wel een error bij het herstellen. Dus totaal onbetrouwbaar. Ook dat soort errors met codes slaan meestal nergens op (je weet nog niets) en het kost uren zoeken op internet naar de oorzaak en dan weet je vaak nog niets. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je ergert. Als ik de vraag lees dan begrijp ik dat je uitgesloten hebt dat de 'vrije ruimte' niet van toepassing is. Je hebt het back-upschema uitgeschakeld. Dat tweede in jouw tekst kan ik niet volgen, want ik heb geen W10. Maar het is toch niet te volgen dat je Windows Back-up niet kunt uitschakelen! Kan dat ook niet met services.msc opstarten en dan daar Windows Back-up uitschakelen? En ik zou andere software zoeken om back-ups te maken.
 
Hé Senso dit heb ik meteen even geprobeerd bedankt voor de tip! En ander bu programma zal ik eens naar kijken tenzij iemand een gouden tip heeft.

 
Gezien de reminder om dit onderwerp af te sluiten indien opgelost, de i7 Skylake is nu rustig evenals de Asus i7 Haswell laptop. Mijn oude i7 Bloomfield blijft nog even zeuren maar ik zal ook hier extra oude backup bestanden deleten. Een oude Toshiba 18.3" core 2 duo laptop heeft dit gezeur nooit gehad waarschijnlijk überhaupt te traag want doet ook 8 minuten over opstarten van Win 10 LOL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan