• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verwijderen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddenolf

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
13
Ik heb regelmatig een bestand met veel lijnen. (Een registratie van een fitness uur geeft 3600 lijnen, één lijn per seconde).

Ik zou graag op een eenvoudige manier het aantal lijnen verminderen naar één lijn per minuut. Er zouden dus telkens 59 lijnen dienen geselecteerd en verwijderd te worden.

Is er hier enige mogelijkheid om dit te automatiseren zonder telkens manueel de 59 lijnen te selecteren ?

Thks
 
Dat is op zich geen probleem met een stukje VBA. Plaats een voorbeeld bestand.

P.S.
Het zijn geen lijnen maar regels, of rijen.
 
Leg even uit hoe dat precies gelezen moet worden. Als ik bijvoorbeeld in A1 kijk dan staat daar 00:01:00 en in A2 00:02:00. Met een standaard tijd notatie is dat respectievelijk 1 en 2 minuten en lijken het dus geen regels per seconde maar per minuut.
 
Iedere regel is een seconde, er wordt om de seconde een registratie van de spinningfiets doorgestuurd naar de USB stick.
De gegevens worden opgeslagen als een csv bestand waarvan ik de gegevens al van tekst naar kolom heb gescheiden.

00:01:00 is de eerste seconde die geregistreerd is.

Zo bvb verder 12:24:00 zal de 24ste seconde zijn van de 12de minuut.
 
Ok, dus het minuut gedeelte van de tijdnotatie wordt in dit geval als seconde gebruikt en het uur gedeelte als minuut.
Wat moet er gebeuren met tussenliggende gegevens als dit?
Capture.JPG
 
Laatst bewerkt:
Deze mogen volledig verwijderd worden, zijn meestal een samenvatting van het geheel.
 
Toppie, is exact wat ik wil. Thks zal me iedere spinning beurt heel snel een mooi beeld geven.


:thumb::thumb::thumb:
 
Ok dan. Veel plezier ermee :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan