NiMH accu's ipv NiCD accu's in Siemens Gigaset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
468
Beste,

Ik heb diverse Siemens Gigaset handsets in mijn Siemens huiscentrale opgenomen. Deze handsets werken momenteel met NiCD accu's. Aangezien er een aantal vervangen moeten worden, heb ik geïnformeerd naar nieuwe NiCD accu's maar kreeg het advies om hiervoor in de plaats NiMH accu's te plaatsen en dat dit zonder problemen zou functioneren. Ik zet hier echter mijn vraagtekens bij. Zijn NiCD accu's inderdaad zomaar te vervangen door NiMH accu's zonder dat dit consequenties heeft voor de lader welke normaal de NiCD accu's laadt?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie\advies.

Mvrgr. Mark
 
NiCd accu's zijn er niet meer. Te milieubelastend en te kleine capaciteit, geheugen effect en het verwondert me dat je ze zolang hebt kunnen gebruiken.

Je kunt ze probleemloos vervangen door NiMH accu's. Kijk even wat de capaciteit van de NiCd accus's is (uitgedrukt in mAh). De NiMH accu's die je koopt hoeven een niet veel grotere capaciteit te hebben. Spaart alleen maar in je beurs. Een grotere capaciteit 900mAh of zo zorgt er wel voor dat je langer zonder opladen kunt telefoneren of hem niet op de lader hoeft te leggen.

DUS, geen probleem.
 
Bedankt voor je snelle reactie kostenzer. Ik heb nog een setje nieuwe NiMH 1300mah accu's liggen. Dus deze kan ik dan zonder problemen gebuiken ipv de 800mah NiCd accu's.
Mag de handset dan ook zonder probleem op de laadinrichting blijven liggen?
 
Kleine correctie.
900mAh is voor AAA
AA gaat wel tot rond 2800mAh

En ja, gast0225 was weer eens kort en krachtig.
 
Helemaal duidelijk. Accu's heb ik er net in gezet. Bedankt voor jullie reactie en advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan