Nieuwe computer aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mybobo

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
8
Momenteel heb ik een desktop van Dell (studio). Ik weet niet precies waar ik de specificaties hiervan kan vinden (misschien kunnen jullie me helpen?). Er staat in ieder geval op: Intel Core 2 Duo.
Er zit windows Vista op en steeds meer programma's kunnen niet meer updaten hierdoor.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik alleen een andere Windows zal nemen of misschien toch ook een betere/nieuwere desktop.

Ik speel soms ook games op mijn computer (sims 4) en dit gaat redelijk vlot maar het spel valt wel steeds uit. Zal dit oplossen met een betere computer?

Als ik nog ergens meer gegevens over mijn huidige computer op kan zoeken die jullie kunnen helpen om een antwoord op mijn vraag te geven, laat het dan maar weten!
 
Een systeem met een Core 2 Duo en Vista is ronduit antiek, daar moet je niet meer in investeren.
Beter is uit te kijken naar een nieuwe, moderene pc, dan ben je in 1x klaar en van alle gezeur af.
 
Bedankt voor de reactie.
Zoiets dacht ik inderdaad al...
Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Ik ben namelijk echt een leek (anders had ik natuurlijk al lang niet meer zo'n ouderwetse computer gehad ;))
 
Je moet eerst vaststellen welk bedrag je daaraan wilt / kunt uitgeven.
Vervolgens ga je kijken naar je gebruik, of je er zware programma's, spellen etc. op wilt / denkt te gaan gebruiken.
Als het om spellen en programma;s gaat kun je via Google bijna altijd vinden welke systeem-eisen de computer moet hebben om het programma of spel op normale manier te gebruiken ( vlot dus ).
Bij spellen ligt de nadruk op de videokaart, dat i.c.m. een hoeveelheid werkgeheugen ( vanaf 8 Gb ) en het type processor.

Als je dat globaal weet kun je gaan zoeken naar een pc die deze onderdelen heeft die je nodig denkt te hebben.
Je kunt voor een kant-en-klare pc kiezen ( HP, Dell, Medion, Acer, Lenovo bijv. ) of er 1 zelf samenstellen naar je eigen wensen en zelf bouwen of laten bouwen door een webshop waar je de onderdelen besteld.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie
Met de tip van iemand op een ander computerforum heb ik vandaag een nieuwe pc besteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan