kosten bellen met FreeVoipDeal

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Ik wil graag vanuit Nederland iemand bellen in Colombia met FreeVoipDeal. Deze persoon heeft een Colombiaanse simkaart. Moet deze persoon kosten betalen voor het ontvangen van mijn telefooncall ?
 
Ik ken die dienst niet maar als je (uiteindelijk) via een lokaal nummer van FreeVoipDeal in Columbia (uit-)belt naar de ontvanger, dan heeft de ontvanger geen kosten.
Ga jij (eigenlijk: FreeVoipDeal) echter via een (voor Columbia) internationaal nummer uitbellen naar de ontvanger dan heeft de ontvanger kosten, namelijk de kosten van het land van waaruit gebeld wordt tot 'de grens van' Columbia. Overigens zou alternatief, evt., FreeVoipDeal de kosten voor de ontvanger afgekocht kunnen hebben, maar bellen vanaf een lokaal nummer is minder bewerkelijk (want dan geen contracten nodig met elke provider in het bestemmingsland).

Alvast: Het bellen met mobiele nummers in Columbia is (technisch/abonnementsgewijs) in ieder geval mogelijk vlgs. de website:
Colombia (Landline) € 0.025 € 0.030
Colombia (Mobile) € 0.035 € 0.042

Ik heb even op de website van FreeVoipDeal gekeken, maar er wordt niets gezegd over de kosten van de ontvanger. Ik zou dus een mail naar ze sturen voor opheldering, alhoewel ik zou verwachten dat ze in elk land dat gebeld mag worden een lokale oplossing hebben zodat het voor de ontvanger niets kost.

Tijs.
 
Beste Tijs, bedankt voor je antwoord. Het klopt inderdaad dat ik voor 0,035 cent per minuut naar Colombia kan bellen, heb ik al geprobeerd. De situatie is als volgt: ik kan met FreeVoipDeal met mijn mobiel bellen naar een Nederlands persoon die een Colombiaanse simkaart in haar smartphone heeft gedaan. Ik bel dus via de app van FreeVoipdeal (met wifi )naar het landnummer van Columbia gevolgd door mobiele Colombiaanse nummer, dat kost 3,5 cent per minuut. De verbinding lukt goed. Mijn vraag is nu: heeft de ontvanger daarnaast ook nog telefoonkosten ? Ik wil die persoon niet op kosten jagen natuurlijk
 
*slik*, dus je bedoelt dat de ontvanger in Nederland zich bevindt maar een Columbiaanse simkaart/provider heeft? Indien ja, dan lijkt het me dat je de ontvanger wel degelijk op kosten jaagt, namelijk de kosten van Columbia naar Nederland.

Tijs.
 
Sorry Tijs, ik heb het misschien niet goed uitgelegd. De (Nederlandse) persoon bevindt zich in Colombia en heeft in haar smartphone een Colombiaanse simkaart gedaan om goedkoop lokaal te kunnen bellen. Ik bel met mijn smartphone app van Freevoipdeal vanuit Nederland naar haar Colombiaanse nummer. Ik betaal 3,5 cent per minuut. Mijn vraag was of er bij haar ook kosten in rekening worden gebracht door de Colombiaanse provider
 
Dan geldt het verhaal wat ik in mijn eerste reactie heb neergezet: Als FreeVoipDeal een poot heeft in Columbia (ik vermoed van wel, maar weet dat niet zeker, dus zul je moeten navragen) dan zou de ontvanger er geen kosten aan mogen hebben.

Tijs.
 
Iemand, die gebeld wordt vanuit het buitenland, heeft alleen extra kosten, als hij/zij in een ander land zit dan het land waar de simkaart van is (roaming). Ofwel: als je in Nederland op je Nederlandse simkaart gebeld wordt vanuit het buitenland, heb je geen kosten. Als je in Colombia vanuit het buitenland gebeld wordt op een Colombiaanse simkaart, heb je geen kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan