Problemen met Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsSt

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
23
Hallo lezende.

Ik heb al een tijd last van een bepaald probleem met mijn wifi op mijn laptop. Op willekeurige momenten verliest ik de wifi en kan ik die alleen maar terugkrijgen door de computer opnieuw op te starten. Als ik wanneer dit gebeurt ga zoeken naar het probleem dan zie ik dat mijn adapter geen verbinding kan maken met wifi. Ik kijk dan bij netwerkcentrum -> adapter instellingen wijzigen. Het gebeurt ook dat ik dagen lang achter elkaar geen problemen heb. Bijvoorbeeld heb ik vrijdag en gister geen problemen ondervonden met mijn wifi. Maar zo'n 20 minuten geleden viel de wifi weer weg. Het is wel zo dat ik meerdere keren in de week dit probleem heb. Zodra ik mijn wifi kwijt en ik ga dichter bij mijn router zitten dan krijg ik mijn wifi ook niet terug. Zodra mijn wifi wegvalt hebben mijn familieleden geen problemen met wifi. Die blijven dan gewoon internet behouden.

Misschien dat iemand anders dit probleem herkent of mij tips kan geven.

Ik heb al geprobeerd:
-Mijn wifi bereik te versterken. Ik zit op een redelijke afstand van de router. Ik heb dit gedaan door middel van zo'n adapter die je kon inpluggen in je
stroom netwerk. Dit verbeterde mijn ontvangst wel maar lost het probleem helaas niet op
-Mijn adapters te updaten met de nieuwste drivers en software

Algemene informatie:
- Ik heb een ASUSF553M laptop;
- Ik heb windows 10;
- Ik heb een Sitecom Router;
- Ik heb een Qualcomm Atheros AR9485 Adapter;
- Ik heb internetverbinding via glaskabel van Caiway.

Mijn excuses als ik niet alle informatie correct heb weergegeven. Ik ben geen held op dit gebied.

alvast hartelijk dank voor het lezen.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt eerlijk gezegd meer als een hardware / driver probleem. Heb je de mogelijkheid om een tijdelijk een nieuwe losse usb adapter in te pluggen?
 
Ik sluit me aan bij wampier. Overigens heb ik een vraag bij "Mijn adapters te updaten met de nieuwste drivers en software" -> Waar heb je die drivers vandaan gehaald? Bij Asus?

De drivers van Asus zijn van 2015 (25-8-2015), dus behoorlijk gedateerd. Helaas kom je voor nieuwere drivers automatisch terecht op 'vage' sites, zoals deze. Moet ik erbij zeggen dat de drivers en site zelf tot nu toe wel betrouwbaar bleken. Overigens moet je die drivers downloaden en uitpakken en daarna via Apparaatbeheer installeren: Rechtsklikken op de wifi adapter, kiezen voor Stuurprogramma bijwerken, aangeven dat je het vanaf de lokale computer wilt installeren (dus niet vanaf Internet) en dan bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@wampier.

Als ik losse USB adapter koop. Moet ik ergens dan nog rekening mee houden? Kan een USB adapter een lange afstand aan?


@Dnties

Ik durfde zelf niet dingen handmatig die drivers te installeren. Ik heb voor Sitecom Router het volgende gedaan.
In een browser Sitecom.router ingetypt. Daar ingelogd en ik heb laten zoeken naar updates. Er veschenen toen wat updates die heb ik
dan laten installeren. Ik heb ook via een site: https://www.atheros-drivers.com/atheros-wireless-drivers.html een driver van AR9485 gevonden. Maar ik heb deze niet durven te installeren omdat
ik niet weet of dit mijn driver van slag maakt en ik weet niet of ik dan weer recht kan zetten.
 
Zoals ik al schreef is mijn ervaring met die site tot nu toe positief. Bovendien accepteert Windows 10 64-bit uitsluitend drivers die digitaal ondertekend (en dus door Microsoft getest) zijn.
Dus gebruik je mijn instructie (updaten via Apparaatbeheer), dan merk je vanzelf of de driver betrouwbaar is of niet.

Tijs.
 
@Dnties.

Ik heb gedaan zoals je zei. De meest recente driver gedownload en via systeembeheer, stuurprogramma bijwerken ge-update.
Ik geef het een paar dagen tot een week de tijd om te zien of het probleem zich weer laat zien.

Heel hartelijk dank alvast
 
Tot je dienst. We horen (over een week of zo) wel van je terug of het updaten van de driver positieve gevolgen voor je heeft gehad.

Tijs.
 
Er zijn zo'n 4 dagen gepasseerd sinds het updaten van mijn driver. Het goeie nieuws is dat ik tot vandaag nog geen één keer mijn wifi compleet ben verloren.

EDIT: Ik heb nog wel hier en daar lag. Alsof mijn internet wegvalt en daarna meteen weer word aangemaakt. Ik gebruik inSSID om wat meer zekerheid hierover te krijgen. Hier kom ik over een paar dagen op terug.

EDIT2: De lag ligt aan de wifi zelf. Ik heb voor de grap een dag met een ethernet kabel gebruik gemaakt van internet. Ik heb die dag geen problemen ondervonden met mijn internetverbinding. Dus het probleem ligt toch dat of de wifi van caiway op sommige momenten slecht is of dat mijn afstand toch de groot is om de wifi altijd te behouden. Ik heb al maatregelen genomen om te zien of ik de internet kabel boven kan krijgen.

Hiermee weet ik voldoende en kan deze post afgesloten worden. Hartelijk bedankt Tijs (dnties) voor je hulp.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan