• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lesplan voorbereiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Berichten
374
Goedenavond allen,

Graag wil ik jullie hulp bij het volgende.

Ik ben een kids instructeur van een bepaalde verdedigingssport. Nu wil ik proberen om een soort sheet te maken die mij helpt om m’n lessen voor te bereiden.

Tijdens een warming-up bijvoorbeeld wil ik een aantal spiergroepen aanspreken.
Nu had ik had gedacht om met een afhankelijke keuzelijst een lesplan voor te bereiden
Een lesplan maken gaat het beste als je begint met de techniek die je in de les wil behandelen. Dan kijk je bijv. naar welke spiergroepen je daarin het meest gebruikt en aan de hand daarvan kun je een gerichte warming-up gaan verzinnen.
Als ik bijv. een ‘defense against a straight punch’ wil gaan behandelen tijdens de les dan weet ik dat ik de armen het meest ga belasten. Ik heb dan ook als ‘keyword’ armen toegevoegd aan deze techniek.
We sluiten de les vaak af met een spelletje waar ik dan eventueel ook weer die bepaalde spiergroepen in terug wil laten komen.

Mijn vraag is nu: Is het mogelijk dat wanneer ik een bepaalde techniek kies, ik dan op basis van bijv. ‘keywords’ een lijstje krijg met warming-up oefeningen en spelletjes?

Ik hoop dat ik eea een beetje duidelijk heb omschreven.


Bekijk bijlage Test lesplan.xlsx
 
Even zoek op getrapte validatie zal de vraag wel beantwoorden.
 
Goedenavond VenA,

Het is de bedoeling dat ik alle technieken in de sheet ga zetten en hierbij komen per techniek een aantal steekwoorden te staan. Kan Excel dan bijv. zoeken naar woorden die ik met een # heb aangeduid?
Mijn bedoeling is dat ik een bepaalde techniek kies en aan de hand van die steekwoorden (aangeduid met bijv. een #) krijg ik een lijstje met warming-up oefeningen.
Een afhankelijke keuzelijst kan ik maken, het ging mij specifiek om het zoeken op die steekwoorden.
Maar wellicht denk ik te moeilijk en zijn er makkelijkere oplossingen.

Grt rmk75
 
Kijk eens naar bijlage.
Is het dat wat je bedoelt?
 

Bijlagen

  • Zoeken op trefwoord.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 39
Goedemorgen Wieter,

Op deze manier kan ik zeker wat mee. Ik moet even de opbouw die ik in gedachte had aanpassen maar dit gaat zeker lukken.


Muchas gracias Wieter & VenA
 
Let op!
De formules zijn matrix-formules, dus (ctrl+shift+enter) gebruiken.
 
ok, ik weet nog niet het verschil met normale formules, maar dat ga ik even uitzoeken.

In ieder geval bedankt voor het melden!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan