RDS zonder Domein ( Workgroup ) bureaublad profielen users

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ajoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2016
Berichten
3
Dag,

Ik heb server 2012 r2 Standard geinstalleerd met RDS services in een workgroup omgeving, dus zonder AD domein. Dit omdat het een single server betreft welke uiterlijk 4 of 5 users via RDP gelijktijdig moet kunnen bedienen. Ik heb hiervoor deze handleiding gebruikt: http://www.allthingstechie.net/2014/05/configure-server-2012-and-2012-r2-with.html

Nu heb ik users aangemaakt en het lukt me om hiermee via RDP in te loggen op de server. Nu vraag ik me af hoe ik ervoor kan zorgen dat de users een door mij vooraf samengestelde bureaublad voorgeschoteld krijgen met applicaties die ik ook vooraf definieer. Gaat dit met een logon script? Ik heb weinig ervaring met Server 2012 R2 zoals men al waarschijnlijk al kan opmerken :p

Tips welkom!
 
Lijkt mij dat je mapomleiding gewoon moet kunnen regelen met (lokaal) groepsbeleid. Let wel op met de gedeelde mappen die je daarbij gebruik die (qua rechtentoemenning) goed in elkaar moeten zitten en zoek vooraf ook uit hoe je ervoor kunt zorgen dat het groepsbeleid niet geldt voor de Administrators (rechtenfiltering).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan