Videokaart kapot ? Piept bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een voeding van hetzelfde vermogen of max. 520 Watt is meer dan genoeg, buiten de videokaart valt er weinig te upgraden aan deze pc en de vraag is ook nog of een andere, betere videokaart überhaupt wel werkt op dit moederbord.
Er zijn nl. genoeg gevallen bekend waarbij een betere videokaart niet werkt...
Zou dus een goede A-merk voeding van 430 - 520 Watt nemen, daarmee kun je met de nieuwste videokaarten probleemloos uit de voeten.
 
Een voeding van hetzelfde vermogen of max. 520 Watt is meer dan genoeg, buiten de videokaart valt er weinig te upgraden aan deze pc en de vraag is ook nog of een andere, betere videokaart überhaupt wel werkt op dit moederbord.
Er zijn nl. genoeg gevallen bekend waarbij een betere videokaart niet werkt...
Zou dus een goede A-merk voeding van 430 - 520 Watt nemen, daarmee kun je met de nieuwste videokaarten probleemloos uit de voeten.

Klopt inderdaad zou wel genoeg zijn maar met de tijd wil ik het moederbord eruit halen en ook andere videokaart erin dus dacht als ik gelijk een 600-750 w voeding neem.
Hoeft dan geen high end game pc te worden maar wel een wat sneller computer.

Maar het is dus niet handig als ik een te groot wattage voeding monteer?
 
De huidige processors en videokaarten verbruiken niet of nauwelijks meer vermogen dan je huidige systeem maar presteren, zeker op video-gebied, tot 2,5 x beter.
De komende generatie processors verbruikt ook weer minder dus een zware voeding, zeker als het geen high-end setup hoeft te zijn, is grote flauwekul en onnodig geld verkwisten, dat kun je beter aan iets uitgeven waar je wèl iets mee opschiet, een SSD bijv.
 
Oke bedankt voor de tip als ik op de site kijk die jij mij hebt aangeboden kom ik op het volgende uit.
Seasonic S12II-Bronze 520W

Dit is met vaste bekabeling dit lijkt mij het makkelijkste.
Zou hiermee mijn probleem wellicht verholpen zijn of kan het ook nog aan het moederbord oid. liggen.

Zijn er nog dingen die ik er gelijk bij kan bestellen als dit niet het probleem is ?
 
Laatst bewerkt:
Update: Zojuist de volgende voeding besteld, Seasonic S12II-Bronze 520W
Morgen zal ik is kijken of ik hem geinstalleerd krijg en of het probleem verholpen is.
 
Ik heb hier de Seasonic M12II Evo 520W ( dat is de modulaire versie ) in mijn Core i7 6700K systeem i.c.m. een GTX 960 dus die kan jouw systeem met gemak aan...
Mocht het vervangen van de voeding je probleem niet oplossen dan moeten we verder kijken maar deze voeding is ook voor de toekomst een prima keuze :thumb:
 
Zojuist de voeding vervangen computer gaat nog steeds niet in een keer aan.
als die de tweede keer aangaat begint het piepen weer.
 
Dan vrees ik dat het toch in de videokaart zit want het komt zeker niet door de ( nieuwe ) voeding.
Helaas heeft jouw processor geen interne graphics dus in dit geval is het verwijderen van de videokaart en het gebruiken van de interne videokaart niet mogelijk.
Ik zou proberen bij een kennis of familielid een videokaart te lenen en die erin te zetten om te testen of het daarmee is opgelost.
Andere optie is een gebruikte videokaart overnemen van iemand die je niet bij de bok beurt ( dus bij voorkeur niet via Marktplaats e.d. kopen ), ik zou je aanraden om eens hier te kijken...:thumb:
Je kunt uiteraard ook eens bij de lokale pc-winkel langs gaan met de vraag of zij met een andere kaart even willen testen....
 
Maar bij dit moederbord worden maar een aantal kaarten geaccepteerd ?
of zou die wel van het piepen af moeten zijn als ik een kaart erin zet die niet bij het moederbord past ?
 
Heb je de BIOS batterij nu al geprobeerd? Een knoopcel levert 3 Volt, voor het geval je de oude wilt meten. Ze kosten haast niets bij de Action en er zal toch af en toe een andere in moeten. Dat de computer de eerste keer niet piept en de tweede keer wel doet mij ook een leeg batterijtje vermoeden. Schelden is mij vreemd want iedereen heeft andere ervaringen. Natuurlijk starten niet alle computers nog op als de BIOS niet meer werkt.
 
Bios batterij was het eerste wat ik vervangen heb.
Zojuist nogmaals de knoopcelbatterij vervangen maar wederom geen succes.

De computer start vaak niet op de eerste keer (daarom piept die niet).
De pc gaat aan en de leds gaan aan Vens gaan draaien en valt daarna uit.
Nogmaals indrukken en dan gaat de pc wel aan.
 
Laatst bewerkt:
Je zou eens op de support-site van Medion kunnen kijken of er mogelijk een nieuwere BIOS voor je moederbord beschikbaar is...?
Dat met die BIOS-batterij gaat het niet oplossen want als die het probleem zou zijn zou je na de 2e x opstarten telkens je datum en tijd opnieuw moeten instellen en dat heb ik niet van je gelezen..
 
Nee klopt ik krijg gewoon helemaal geen beeld alleen gepiep.
Dus zou er volgens mij nog helemaal niks aan hebben met een nieuwe bios ?
 
Iedere tweede keer dan doet de PC het wel?
Heb je toevallig Windows 8?
Net nog was er iemand geholpen met deze tip: http://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/1713-fast-startup-deactiveren-windows-8-1

Ja alleen het probleem is dat ik helemaal geen beeld krijg en dus niet in de bios of configuratieschema kan.
Tweede keer gaat de computer dus aan maar geeft geen beeld en geeft 2 korte en een lange piep.

Morgen zal ik mijn videokaarten in een andere computer proberen.
Zal ik dan op die computer ook drivers moeten gaan installeren of doet die dat automatisch?
Alleen even uitproberen in de computer of die beeld geeft/n niet piept en dan klaar ?
 
Laatst bewerkt:
Kaarten doe het zonder drivers ook.

De harde schijf los maken van de data kabel en opstarten met een bootbaar schijfje? Dan in de bios gaan en "standaard waarden" instellen. Of heb je dan nog nergens beeld? F8 bij het opstarten, voor veilige modus, zal in dat geval ook wel niet helpen. Je zou, bij positief resultaat zonder de harde schijf, kunnen proberen de harde schijf aan een andere aansluiting op het moederbord te doen.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je moet bootbaar schijfje ?
Ik heb de computer ook al geprobeerd op te starten zonder de harde schijf aangesloten.
 
Dan zal dat wel niet werken.

Een bootbare schijf is een CDRom of DVD waarmee opgestart kan worden, zelfs al heeft de computer (nog) geen harde schijf. De Windows installatie DVD is dus bootbaar of opstartbaar. Andere opstartbare schijven zijn vaak hulp-CD's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan