Internet valt elke 5 sec. weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerom29

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
Berichten
33
Beste leden,

Met mijn PC heb ik het volgende probleem:

Zodra ik mijn PC (W8.1) via wifi met het netwerk verbindt, heb ik voor een kort moment internet. Daarna valt deze gelijk weg, ik ben dan nog steeds verbonden met het netwerk, maar kan geen site of mijn router (192.168.178.1) bereiken. Als ik lang genoeg wacht, verschijnt na 1 een minuut het icoon van beperkt internet naast de 5 streepjes wifi.

Met andere apparaten heb ik op die plek wel goed internet.

Wat ik gedaan heb, wat de voorgaande keren soms het probleem opgelost heeft, maar nu niet meer:
- Opnieuw verbinden
- Adapter uit- en inschakelen
- PC opnieuw opstarten
- Programma "Cisco AnyConnect" sluiten op achtergrond

Daarnaast:
- Ping via cmd geeft timeout
- ipconfig /renew lijkt niks te doen
- Statisch IP aanwijzen heeft geen effect
- Wifi adapter heeft in verleden prima gewerkt

Terwijl ik aan het typen ben is dit probleem voor nu verholpen, na de zoveelste keer resetten van mijn router heeft de PC internet.
Ik post dit alsnog omdat het probleem zo vaak terug komt en ik toch graag een wat definitievere oplossing heb.

Groet, Jerom29
 
Voor mij lijkt dit op een niet al te beste ontvangst vanwege het kanaal waar de router op zit.
Verander het kanaal eens van je router.
Programma's als Inssider laten je zien wat er op welk kanaal zit en dan weet je welk kanaal je het beste kunt kiezen voor jou router.
Ik mag hopen dat dit het probleem oplost.
 
ziggo?
Toevallig net je abonnement gewijzigd?
 
Het probleem zit in de router?
Mm, dat zou op zich kunnen.

Voor mij lijkt dit op een niet al te beste ontvangst vanwege het kanaal waar de router op zit.
Verander het kanaal eens van je router.
Programma's als Inssider laten je zien wat er op welk kanaal zit en dan weet je welk kanaal je het beste kunt kiezen voor jou router.
Ik mag hopen dat dit het probleem oplost.
Dan blijft ik het raar vinden dat een andere PC die hiernaast staat, prima wifi heeft en mijn mobiel op die plek ook. Inssider heb ik al een keer gebruikt, maar hier in de buurt zijn de kanalen 1, 6 en 11 (en die ertussen) al erg veel gekozen, waardoor je op elk kanaal wel interferentie hebt. Heb daarom de modem maar op 'auto' gezet, zodat het beste kanaal pakt op dat moment. Ik kan wel proberen een kanaal te kiezen en kijken of dat beter gaat dan van kanaal wisselen.

ziggo?
Toevallig net je abonnement gewijzigd?
Ja, ziggo. Nee, abonnement niet gewijzigd. Kan dat van invloed zijn?
 
Bij mij wel ik had namelijk een te traag modem voor een sneller internet.
Ook ik ben ziggo gebruiker.
 
Als ziggo gebruiker en meerdere laptops had ik deze ervaring. Ander kanaal. De ene laptop deed het goed, de andere bijna niet.
Verder kan ik melden dat ik het wifi gebeuren van de ziggo cisco uitgeschakeld heb eb er een router achter gehangen heb. DNS uit en niet de upload poort gebruiken.
Toen ging wifi er stukken op vooruit.
 
Als ziggo gebruiker en meerdere laptops had ik deze ervaring. Ander kanaal. De ene laptop deed het goed, de andere bijna niet.
Ligt aan de laptop(s), niet aan Ziggo. De schuld gaat al gauw richting modem of provider maar in verschillende laptops zitten verschillende Wi-Fi adapters met verschillende antennes die verschillende gevoeligheid hebben.

Ik heb zelf ook Ziggo alles-in 1 en nog nooit een probleem gehad (nee, ik werk niet bij Ziggo). Omdat de ziggo router aan de voorkant van het huis zit en ik op een gegeven moment meer bereik nodig had heb ik de Wi-Fi in de ziggo router uitgezet en bekabeld midden in het huis een ASUS RT-AC87U aangesloten die 4 echte multi-user streams heeft. Overal nu goed bereik en de WiFi apparaten hebben geen last van elkaar.
 
Als ziggo gebruiker en meerdere laptops had ik deze ervaring. Ander kanaal. De ene laptop deed het goed, de andere bijna niet.
Verder kan ik melden dat ik het wifi gebeuren van de ziggo cisco uitgeschakeld heb eb er een router achter gehangen heb. DNS uit en niet de upload poort gebruiken.
Toen ging wifi er stukken op vooruit.
Apart. Ik heb de Ubee Ziggo router, zal ook niet een heel goede router zijn. Maar blijf het gek vinden.

Ligt aan de laptop(s), niet aan Ziggo. De schuld gaat al gauw richting modem of provider maar in verschillende laptops zitten verschillende Wi-Fi adapters met verschillende antennes die verschillende gevoeligheid hebben.

Ik heb zelf ook Ziggo alles-in 1 en nog nooit een probleem gehad (nee, ik werk niet bij Ziggo). Omdat de ziggo router aan de voorkant van het huis zit en ik op een gegeven moment meer bereik nodig had heb ik de Wi-Fi in de ziggo router uitgezet en bekabeld midden in het huis een ASUS RT-AC87U aangesloten die 4 echte multi-user streams heeft. Overal nu goed bereik en de WiFi apparaten hebben geen last van elkaar.
Volgende keer wanneer ik geen internet heb zal ik de wifiadapter uit de andere PC halen, die wel verbinding heeft. Dan kan ik testen of het aan de wifiadapter ligt of niet.

Bij mij wel ik had namelijk een te traag modem voor een sneller internet.
Ook ik ben ziggo gebruiker.
De Ubee EVW3200 zou 200mbps moeten aankunnen, nu heb ik zelf maar een abonnement voor 40mbps, dus dit zou geen probleem moeten zijn.
 
Ons lan zat bijna een half jaar op een Ubee 3210 met Wi-Fi 55 Mbps (4-5 meter) en bekabeld 195 Mbps (abonnement 200 Mbps). De enige reden dat ik hierachter een Asus Wi-Fi router heb gezet is dat ik deze midden in het huis kan zetten zodat ik overal een goed bereik heb.

Tip: als de Ubee aan de muur hangt doe er dan alu-folie achter. Jammer voor de hotspot gebruikers buiten maar binnen heb je beter bereik. Dit heb ik ooit gelezen, zelf nooit geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan