Internetsnelheid met gebruik van powerline adapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrTinkertrain

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Berichten
79
Hallo allemaal,

Ik heb een alles in 1 pakket bij Telfort met als snelheid 50 Mbps Down en 25 Mbps Up
Als modem heb ik een Arcadyan VGV7519 staan (staat in de woonkamer)
Als ik met mijn laptop in de woonkamer zit, haal ik de eerder genoemde snelheden ook (via Wifi)
Ik ga binnenkort met een bedrijfje aan huis starten en hiervoor ga ik een kamer op de eerste verdieping in gebruik nemen.
Aangezien het Wifi-signaal daar behoorlijk slecht is, heb ik op aanraden van een kennis een starterset powerline adapters aangeschaft.
Op basis van een groot aantal goede reviews, heb ik gekozen voor een TP-LINK TL-PA4020 PKIT-setje (2 adapters)
Het aansluiten en koppelen van deze adapters ging redelijk probleemloos.

Ik haal echter in de verste verte niet de snelheden die ik in de woonkamer haal.
Ik heb op speedtest.net een snelheidstest gedaan en qua downloadsnelheid kom ik niet verder dan circa 12,5 Mbps
Het vreemde (voor mij als redelijke leek zijnde dan) is dat ik de uploadsnelheid (25 Mbps) wel gewoon haal op de eerste verdieping.

In mijn beleving zou ik met gebruik van de powerline adapters qua snelheid veel dichter in de buurt van de 50Mbps moeten kunnen uitkomen.
Te meer omdat ik mijn normale uploadsnelheid wel gewoon haal.

Kan iemand mij bevestigen of ik het inderdaad correct heb en dat mijn downloadsnelheid op de eerste verdieping hoger zou moeten kunnen ?
Zo ja, zou diegene mij op weg kunnen helpen wat ik zou moeten dan om dat te realiseren ?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Mike
 
Ik heb een slechte ervaring met PowerLine via een verlengsnoer (heeft aders van gevlochten draadjes). De PowerLine direct in de wandcontactdoos op de muur werkt het beste (koperdraad met harde kern).
 
Nadeel van de powerline adapters is dat er geen zinnig woord over te zeggen is. Je bent overgeleverd aan de kwaliteit van het lokale stroomnet en zijn gebruikers.

Enige adviezen:
-Je kunt eens experimenteren met andere stopcontacten in de buurt, maar verder dan dat is er niet veel aan te doen.
-Plaats de adapters niet in een verdeeldoos
 
Normale netwerkkabel door een gaatje in de vloer werkt altijd betrouwbaar.
 
Normale netwerkkabel door een gaatje in de vloer werkt altijd betrouwbaar.

Daar heb ik inderdaad ook al aan zitten denken.
Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.

Iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren...Heel hartelijk dank voor het meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan