12 inch notebook, tablet gezocht ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik ben op zoek naar een notebook, tablet van ongeveer de grootte van 12 inch en dat voor een redelijke prijs.
Waarom ?
1.ik blijf een gewoon toetsenbord veel makkelijker vinden dan gewoon zoals bij een tablet.
2.de reden dat ik hem als tablet wil gebruiken is om vooral tijdschriften op te lezen en daar is een 10 inch te klein voor vind ik.

Ik was nu ook al aan het overwegen om een chromebook te kopen, die vind je ook in 12 inch en dan voor een redelijke prijs.

Echter zag ik vandaag in de folder van Aldi een mooie aanbieding, alhoewel het scherm de minimale grootte heeft die ik zoek.
29,5 cm/11,6" full hd-multitouchdisplay met IPS-technologie
Intel® Atom™ x5-Z8300 processor (1,44 tot 1,84 GHz, 2 MB cache)
4 GB DDR3L werkgeheugen
64 GB flashgeheugen
snelle wifi en bluetoothfunctie
miniHDMI
multikaartlezer
Office 365 Personal jaarabonnement ter waarde van 69 euro (gratis activering binnen de 6 maanden na 1e gebruik),
afmetingen: ca. 278 x 199 x 18,3 mm, gewicht: ca. 1,1 kg
En natuurlijk toch 3 jaar garantie bij Aldi.

Wat is jullie mening hierover ?
https://nl.aldi.be/aldi_notebook_met_touchscreen_116_48_5_2339_26512.html
 
Tja, wat verwacht je voor zo'n prijs...
Full HD touchscreen en tablet funcionaliteit...dan blijft er weinig over voor de overige hardware.
Als je een beetje emailt, surft en tijdschriften etc leest dan wil dat best, een Word-bestandje gaat ook nog, maar veel meer zou ik er niet van verwachten.
Het is naar mijn mening wel 10x beter als een Cromebook want daarmee kun je zonder internetverbinding vrijwel niks.
 
Daarop aansluitend : ik weet niet welk merk antivirusscanner jij gebruikt, maar ik zou toch heel even op de website van die fabrikant gaan snuffelen wat de minimale systeemeisen zijn.
Kijk bijv. wat 'mijn' merk virusscanner als systeemeisen vermeldt :

Minimum system requirements

1 GB available free hard disk space (at least 800 MB on the system drive)
1.6 GHz processor
1 GB of memory (RAM)

Recommended system requirements

2 GB available free hard disk space (at least 800 MB on the system drive)
Intel CORE Duo (2 GHz) or equivalent processor
Memory (RAM): 2 GB

Bron : Klik

Ik ben bang dat wanneer jij dit merk zou hebben, je het met de Aldimachine mogelijk al -bijna- kunt schudden?
Daarnaast : wil je anno 2017 nog wel een nieuwe laptop kopen met een coresnelheid van slechts 1.4 tot 1.8 Ghz?

Als het nu een 'zuivere' tablet zou zijn, dan tja, kun je er nog over discussieren, maar voor een laptop.......?

De Aldimachine heeft trouwens 'slechts' 64 Gb opslagcapaciteit. Daar ben je in notime doorheen : Windows 10 heeft al : 16 tot 20 Gb installatieruimte nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik moet bekennen dat ik weinig op de hoogte ben van de nieuwste hardware en meestal wanneer Aldi met zo iets komt voldoet het toch vaak wel aan de laatste eisen maar blijkbaar dus niet.
Als jullie een ander voorstel in gedachten zouden hebben.

Met een chromebook kan je toch ook bv pdf's opslaan.
 
Laatst bewerkt:
Voor een Antivirus blijven er niet veel over maar het hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn Avira Antivirus en Norton zitten goed op gebied van hun minimumvereisten.
 
Ik zou kijken voor iets met minimaal een Pentium of i3 processortje...kost wel iets meer maar dat loont zich wel.
 
Die is al bijna vergelijkbaar met die van Aldi lijkt me.
Het is natuurlijk ook weer zo dat die hybride laptops nog niet zo lang op de markt zijn waardoor de prijzen nog hoog zijn.
 
Is precies hetzelfde ding als van Aldi, alleen van het "huismerk" van MM...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan