downloadprobleem ubuntu 16.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
418
Hey iedereen,

Ik heb een probleem met ubuntu 16.04 deze is bij een vriendin van mij geinstaleerd en zij kan niet downloaden of nieuwe programma's installeren. Heb bij haar gezien dat alles in het software & update alles goed aanstaat ik kan normaal downloaden maar zij dus niet. Zo wel niet van het software centrum of van het internet. ook geen bestanden hoe kan ik dit verhelpen. Opnieuw herinstalleren?
alvast bedankt voor de hulp.
 
Hoe moeten we dit stuk begrijpen?: "ik kan normaal downloaden maar zij dus niet"

Een ander account op dezelfde computer of op hetzelfde netwerk?

Wat zegt de netwerk diagnostiek van ubuntu zelf? heeft de computer netjes een IP adres e.d.?
 
Beste,
sorry voor de onduidelijk. ik licht hier even verder toe. Het is een aparte laptop waar het systeem op is ingesteld. Die computer staat in Nederland en die van mij staat in België. We hebben allebei hetzelfde systeem maar zij kan niet downloaden. Ik zoek nog uit hoe het zit met het IP ze heeft wel verbinding met internet, dus vermoed dat daar niet het probleem ligt.
alvast bedankt voor de hulp.
MVG Aquino
 
Laatst bewerkt:
Kan ze wel naar websites toe en browsen op het internet?
Zo ja, dan is er iets mis met haar installatie Ubuntu.
ZO nee, dan is her iets mis met het internet of wifi gebeuren.

Heb bij haar gezien dat alles in het software & update alles goed aanstaat
En, dat is hoe?

Kan ze wel via Synaptic software installeren?
 
Ze kan gewoon via internet surfen maar verloopt soms heel traag. Ik weet niet of ze via synaptic kan installeren hoe kan ik dat controleren? Die mogelijkheid was ik nog niet op de hoogte. Wel kan ze gewoon met de opdracht sudo apt - get updates haar updates binnenhalen zonder problemen.
MVG aquino bedankt voor de hulp.
Ik heb een licht vermoed dat er iets scheelt aan haar installatie kan ze dat via de terminal rechtzetten?

Update 17:45 via synaptic kan ze wel installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een licht vermoed dat er iets scheelt aan haar installatie kan ze dat via de terminal rechtzetten?
Als we weten wat het is, misschien wel.
Maar nu dus niet. Meer klo***en op het systeem zal meer fouten geven.

Lees anders deze topic eens door en doe wat er staat: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=70589.0
Belangrijk is dat alle updates opgehaald zijn. Maar goed, dat staat allemaal in die topic.

En anders doet een verse install wonderen en is zo gepiept.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan