Mocrodinho
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 apr 2014
- Berichten
- 8
Ik heb een klein bedrijfje met best wel veel klanten. Ik verkoop telefonisch producten en dienten. Hiervoor heb ik een 3tal telefoonadviseurs in dienst. Echter wil ik dat klanten meteen volledig geinformeerd worden en niet na de verkoop terug bellen of mailen met vragen.
Alle klantcontacten worden als volgt geregistreerd:
Klantnummer - Ordernummer - Datum - Naam adviseur
12354221 15646512 1-1-2017 Sjaak
21541212 15645212 1-1-2017 Piet
12354221 15646512 4-1-2017 Piet
In dit voorbeeld zie je dat de klant van sjaak 3 dagen later weer belt met een vraag. En eigenlijk wil ik dat Excel meteen laat zien dat dit herhaal verkeer is. De standaard is dat een klant niet binnen een week weer mag bellen. Belt een klant wel binnen een week (7kalenderdagen) dan beschouwen wij dat als verwijtbaar aan de verkoper. Zo wil ik dus ook dat er een formule komt die het precentage in een keer goed afgehandeld per medewerker berekend.
Ik zou het super gaaf vinden als ik dit met jullie hulp kan realiseren. Wellicht is mijn vraag/wens niet helemaal duidelijk. UIteraard hoor ik dat graag zodat ik het verder kan toelichten.
Alle klantcontacten worden als volgt geregistreerd:
Klantnummer - Ordernummer - Datum - Naam adviseur
12354221 15646512 1-1-2017 Sjaak
21541212 15645212 1-1-2017 Piet
12354221 15646512 4-1-2017 Piet
In dit voorbeeld zie je dat de klant van sjaak 3 dagen later weer belt met een vraag. En eigenlijk wil ik dat Excel meteen laat zien dat dit herhaal verkeer is. De standaard is dat een klant niet binnen een week weer mag bellen. Belt een klant wel binnen een week (7kalenderdagen) dan beschouwen wij dat als verwijtbaar aan de verkoper. Zo wil ik dus ook dat er een formule komt die het precentage in een keer goed afgehandeld per medewerker berekend.
Ik zou het super gaaf vinden als ik dit met jullie hulp kan realiseren. Wellicht is mijn vraag/wens niet helemaal duidelijk. UIteraard hoor ik dat graag zodat ik het verder kan toelichten.