• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Berichten
535
Is het mogelijk om in Excel 2003 een werkblad te beveiligen bij de opening van het bestand inclusief de macroknoppen.?
 
Lijkt mij wel. Ook Xl-2003 kent dit.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
 
VenA, zeer bedankt voor Uw reactie, doch de bedoeling is dat wanneer ik mijn workbook_open aanroep "Blad1" automatisch de melding geeft dat dit blad is beveiligd indien men iets wilt wijzigen inclusief de macroknoppen op dit blad.
Kan hiervoor een code worden uitgewerkt?
 
Hello VenA,

Heb dit probleem kunnen oplossen(omzeilen) door gebruik te maken van de Before_close event.
Als de gebruiker iets wijzigt zal dit toch worden ongedaan gemaakt door deze event.
Daarentegen kan de gebruiker wel normaal navigeren op de sheet.
 
En als de gebruiker tussendoor het bestand opslaat wat dan? Wat verder het nut is van een bestand met knoppen en cellen die uitgezet moet worden ontgaat mij even. Als het doel van het bestand alleen een raadpleeg functie is dan kan je de eigenschappen net zo goed op read only zetten.
 
Hello VenA,

Inderdaad is Uw opmerking terecht.
Het is inderdaad de bedoeling dat alleen raadplegen mogelijk moet zijn. Read-only is natuurlijk een betere oplossing maar hoe fix ik dat.
Graag een zetje hiervoor.
Met dank
 
Hello VenA,

Eigenschappen van het bestand gevonden en op "alleen-lezen" geplaatst.
Werkt perfect.
Zeer bedankt voor Uw suggestie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan