• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde waarde uit een cel kopieren na een punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boudewijn30

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2014
Berichten
44
Beste,

Ik zoek me suf naar de formule om een bepaalde waarde te kopiëren uit een cel na een bepaald teken. In mijn geval is dat een punt. Ik heb bijvoorbeeld een ordernummer bestaande uit;

NAAM.STAD.LAND.99999-1-1

Moet worden: 99999-1-1

Nu ben ik op zoek naar het commando of de formule waarmee ik kan regelen dat excel vanaf rechts naar links zoekt naar de eerste punt en daarna de waarde na de punt kopieert in een nieuwe cel. Ik heb de formule 2-3 jaar geleden voor het laatst gebruikt en ben hem gewoon vergeten. Mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Boudewijn
 
Ik heb een niet sjieke oplossing gevonden maar als iemand hem kan verbeteren of versimpelen in 1 formule hoor ik het graag;

1e hulpkolom (J): =SOM(LENGTE(E20))
2e hulpkolom (K): =ALS.FOUT(VIND.SPEC(".";E20;11);0)
3e kolom: =RECHTS(E20;(J20-K20))
 
Hoi Boudewijn,
met een UDFke in een module
Code:
Function RightWord(r As Range) As Variant
    Dim s As String
    s = Trim(r.Value)
    RightWord = Mid(s, InStrRev(s, ".") + 1)
End Function
en dit in een cel
Code:
=RightWord(A1)
Zie vbtje
 

Bijlagen

  • splits punt.xlsb
    14,1 KB · Weergaven: 24
Met een formule:
Code:
=MID(A1;FIND(CHAR(1);SUBSTITUTE(A1;".";CHAR(1);LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1;".";""))))+1;LEN(A1))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Sweet! Thanks Roncancio!

Dotchie, ik heb jouw formule niet geprobeerd omdat ik geen UDFke kon gebruiken. Sommige mensen intern hebben geen macro's etc. ingeschakeld en dan hapert die sheet. Maar enorm bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan