• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ean13 excel anders als origineel

Status
Niet open voor verdere reacties.

boemisho

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2017
Berichten
10
Ik wil in excel een bestaande barcode scannen en deze in een cel opslaan om later uit te kunnen printen op een a4tje.
Ik wil dus 1:1 kopieren,ik gebruik hiervoor de ean13 font en ean13 barcodes,de nieuwe barcode ziet er anders uit als het origineel en valt ook niet te scannen,de cijfers zijn echter wel hetzelfde!
Heeft iemand een advies?

Grt Michael
 
Heb je dan 13 of 12 cijfers in de cel staan? Indien 12 dan is het controlegetal niet weergegeven en dien je dit weer toe te voegen.
 
Je codes worden niet gelezen omdat er een Asterix tussen de nummers moet staan bv:45362346 moet worden *45362346*
Dan worden ze wel gelezen.

Gr rene
 
Ik scan een 13cijverige code/getallenreeks en deze word door de font omgezet naar ean zonder een controlegatal aan te make o.i.d.

De barcode die verschijnt is anders als het origineel (origineel heb ik in kolom b als voorbeeld bijgevoegd) ik wil dus na scan gewoon dezelfde barcode in mijn excel formulier zien.De volgende formule heb ik hier ook van het forum gehaald,echter geeft deze hetzelfde probleem....: =A6&(10-REST(SOM((2*(REST(RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A6)));2)=REST(LENGTE(A6);2))+1)*(CODE(DEEL(A6;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A6)));1))-48));10))

Zou mijn font mischien niet juist zijn?dat is het enige wat ik mij kan bedenken

Mvg Michael
Bekijk bijlage barcode.xlsx
 
Code in cel A1 is identiek aan barcode. Wat is de vraag?

excel-ean13.jpg
 
De cijfercode is gelijk maar de streepjescode is anders en onleesbaar origineel eindigd bijv met drie dunne lijntjes de nieuwe niet

Dit is wat ik krijg


barcode.jpg
 
Kan je verder met mijn inbreng
 

Bijlagen

  • Kopie(jp) van barcode.xlsm
    25,5 KB · Weergaven: 288
Bedankt voor uw moeite maar als ik het open krijg ik het volgende.
Grt Michael






barcode.jpg
 
dan heb je het letter type van je ean13 code in je lijst staan
 
Ik denk dat het aan mijn font ligt,heeft u voor mij een link o.i.d waar u hem vandaan heeft?

Mvg Michael
 
EAN13 is voorzien van een verplicht controlegetal. Hou daar wel rekening mee. Zonder dat controlegetal zal je barcodescanner de barcode nooit kunnen lezen.
Voer anders hier 'ns wat tests uit...
 
De barcode die ik scan is reeds voorzien van een controlegetal,het enige wat ik wil is dat diezelfde barcode als streepjescode in excel komt.
Er hoeft dus niets berekend aangepast of wat dan ook te worden,ik wil gewoon het plaatje van de verpakking naar excel desnoods zonder cijfers er onder. een op een verplaatsen alsof ik er een fotokopie van maak,zo moeilijk mag dat toch niet wezen?
Heb de fontopnieuw geinstalleerd maar nog steeds andere lijntjes als het origineel en dus ook niet leesbaar.

Grt Michael
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan