Uren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
157
Beste

hoe kan ik het verschil in uren berekenen van volgend formaat (string): 201612312230 - 201612312200 (yyyyMMddhhmm)
Dit in SQL Server. Al vanalles geprobeerd om eerst te converteren naar datetime maar hij zegt steeds dat dit een verkeerd formaat is... :confused:
 
Je kunt pas datumberekeningen uitvoeren als je een datum hebt. Jij rekent met een (misschien nog net numerieke) aaneensluitende string die ook nog eens onbruikbaar is omdat de tijd er ook nog in zit. Je zult dus eerst de string moeten opsplitsen in de elementen die de datum bepalen, en met een Date functie die datum moeten samenstellen.
Dus met de functies LEFT en MID het jaartal, de maand en de dag er uithalen.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik vreesde al zoiets, ik hoopte dat SQL Server dit op één of andere manier ging herkennen maar ik ga het inderdaad eerst moeten opsplitsen naar yyyy-MM-dd hh:mm.

M81
 
Geen enkel programma kan zo'n string 'herkennen', en dat is maar goed ook eigenlijk, want voor hetzelfde geld is het een bsn nummer o.i.d. Je moet er niet aan denken dat programma's geheel op eigen houtje gaan bepalen wat een string in een veld betekent.... Dat werpt dan eerder de vraag op waarom ontwerpers ervoor kiezen om een datum niet als een datum op te slaan, maar als een tekststring.... Daar zet ík dan weer mijn vraagtekens bij :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan