Officedocumenten lopen steeds vast op MacBookAir

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
Zodra ik een office document open, bijvoorbeeld PPT, Excel Of Word (bij alledrie hetzelfde probleem) dan opent het document wel, maar vervolgens kan ik niets meer. De drie bolletjes linksboven (rood/geel/groen) reageren niet meer als ik erop klik.

Ik heb office zelfs eerst verwijderd via launcher en office 2016 weer opnieuw geinstalleerd maar zelfde probleem blijft.

Zelfs de Wordbestanden geopend zonder Office erop; dan openen ze in Teksteditor, maar ook dat prg geeft hetzelfde probleem. Kan dan niets meer afsluiten bv.

Het lijkt dus op een probleem dat alleen speelt bij Office en teksteditor!

Andere programma's, bijvoorbeeld Smartboardsoftware (smartnotebook) werken wel gewoon!

Ik kan ook "online" via portal van office in documenten werken en dat gaat goed. Maar zodra ik bijvoorbeeld zo'n doc download naar de MacBookAir dan weer zelfde probleem.

Hopelijk iemand een idee hoe dit te verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Is het een legale versie?

Zo ja, verwijder Office niet, maar ga naar het configuratiescherm, programma's en onderdelen, Office 2016.
Klik er rechts op, kies voor 'wijzigen' en tot slot kies voor de online reparatie.
 
Ja het is een legale versie, licentie via mijn werkgever (onderwijs) . Kan online werken en office 2016 downloaden vanuit het portal van office waarop ik kan inloggen!

Jouw oplossing is voor windows pc's toch (configuratiescherm enz.)? Dat kan ik wel, maar op deze MacBookAir via Programma's kan ik wel de office apps verwijderen en dan openen die doc's alleen via teksteditor. Maar die loopt dan ook vast.
 
Foutje van mij, niet goed gelezen dat het om een Mac ging, sorry.

Ik heb Office nog nooit op een Mac gezien, maar is daar niet 'ergens' iets wat te vergelijken is met hetgeen ik in mijn eerste bericht schreef?
 
Laatst bewerkt:
Kun je in Word of Powerpoint wel een nieuw document maken, het opslaan, weer openen, en er aan werken?
Zo ja, dan ligt het denk ik eerder aan de documenten die je wil bewerken. Een bepaalde vreemde opmaak, lettertype niet aanwezig..
Je weet ook zeker dat je aan een gedownload document werkt, en er niet online aan bezig bent? Dat kan ook voor moeilijkheden zorgen..

Ik zie dat er een error report programma voor Mac bestaat van Microsoft. Hoe dat werkt staat er niet bij, maar probeer het eens. Misschien dat het je vertelt wat er aan de hand is:
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35382
https://support.office.com/en-us/ar...-for-Mac-57153e81-c60d-423c-b6a2-330c92232128
 
Probleem is opgelost! Fout van mijzelf. Ik maak zo af en toe gebruik van een tekentablet en smartboard. Die had ik vanwege haast niet juist afgesloten. Alleen snel usb-stekker eruit gehaald. Nadat ik de tekentablet weer aan had gesloten en juist had afgekoppeld was het probleem verdwenen! Kan misschien te maken hebben met smart ink. is namelijk geinstalleerd zodat ik ook het tekentablet in Office (deels) kan gebruiken.
Hoe dan ook bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan