Verkenner Windows 7 een zooitje na delen van mappen i.v.m. nieuwe externe schijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
476
Eind vorig jaar, begin dit jaar hebben we hier twee externe schijven op onze systeempjes aangesloten.

Vandaag er aan toe gekomen om de daarop staande bestanden waar nodig met elkaar te delen.
Tot het begin van het delen hadden we op alle drie de stations een mooie weergave in de tree van verkenner.

Na het delen vinden we het een zooitje.
Eerst een weergave van een mooie tree.

Mooie boom.jpg

In deze tree staat alles mooi gerangschikt op naam in mappen, zonder dat onderliggeende mappen worden getoond.

Na het delen van de mappen een het opnieuw opstarten leek er eerst niets aan de hand, omdat een ieder eerst in zijn eigen tree terechtkwam.
Echter de verbazing sloeg toe, toen we in de netwerkomgeving wilden gaan verkennen.
Hier een voorbeeld van het netwerk gezien vanaf één station.

Slechte boom.jpg

In deze tree zweven de schijven D, F, G en J (niet zichtbaar op afbeelding) een beetje in de tree.
Alle andere mappen die worden getoond waren voorheen met uitzondering van Recepten, Usenet en Users submappen van de map Usenet/2016.

Er is niet bewust iets veranderd aan de instellingen voor de weergave van verkenner in Windows 7.
Ik heb dan ook geen idee wat er fout kan zijn gegaan, en nog mnder hoe dit te herstellen.
Voor zover ik er weet van heb kan ik met mapopties, beeld, bewerken en extra geen wijzigingen in deze soort van weergave aanbrengen.

Uiteraard leg ik het probleem niet voor niets hier neer, en hoop dat er iemand is die mij weer naar een normale weergave kan leiden.
 

Bijlagen

  • Slechte boom.jpg
    Slechte boom.jpg
    166,3 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Rechtsklik in het linkergedeelte van Verkenner ("de slechte boom") en vink: "Alle mappen weergeven" uit.
 
Dorado.

Het zag er in eerste instantie goed uit na het toepassen van uw tip.
Tot de gebruiker van station HAKA2 vroeg wat er veranderd was.
Na de tip te hebben voorgelezen klikte deze gebruiker "alle mappen weergeven" , en werd het op alle 3 de stations weer een zooi in weergave.

Alle 3 de stations staat "Alle mappen weergeven" uit.
Alle 3 stations opnieuw opgestart.
Alle 3 stations gedurende circa 5 minuten geen netwerkverbinding laten hebben.

Helaas nog steeds een rommelige weergave in zowel de tree als het rechter gedeelte van de verkenner.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:
Combineer [windowstoets & r] → typ: control folders → klik tabblad Weergave
Klik op Standaardinstellingen herstellen
 
Ook deze laatste optie gaf geen verbetering.

Van lieverlee op alle 3 de stations een herstel gedaan naar 12 januari j.l
De tree is daardoor een stuk leesbaarder geworden, maar nog niet perfect.

Mogelijk zit hier nog iets niet goed in sommige mappen voor wat betreft het delen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan