Mailadres in PDF bestand gebruiken om betreffende PDF bestand te verzenden per mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammertje

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een in gescand PDF bestand.
Acrobat Reader DC herkent in dit bestand een mailadres doordat er bij het mailadres een handje komt te staan en mailto: met het mailadres.
Als ik op het mailadres klik dan wordt het mailprogramma (Thunderbird) geopend.
Ik wil graag dat het PDF bestand meteen als bijlage in de betreffende mail wordt meegestuurd zodra ik op het mailadres klik (dat gebeurt nu dus niet)
Weet iemand of dit kan en hoe je dit kunt activeren?
 
Dat gaat je niet lukken. Er is geen logisch verband tussen het e-mailadres en het bestand waar het uit komt. Er kunnen ook meerdere e-mail adressen in staan. En er is normaal geen enkele reden een pdf te sturen naar het e-mailadres wat er toevallig instaat.
Er zal een ander concept moeten worden bedacht om bij het maken van de pdf het naar een bepaald e-mailadres te sturen!
 
Dat gescande document misschien toch eerst eens even opslaan op bijvoorbeeld je bureaublad. Dan met de rechtermuisknop klikken en dan kopieren naar e-mail geadresseerde.
 
Dank voor de antwoorden. Jammer dat er geen mogelijkheden zijn.
Ik snap dat er geen verband is tussen het mailadres en het PDF bestand, toch zou dat een mooie optie zijn om zo een pdf bestand snel te kunnen versturen zonder knippen/plakken/bijvoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan