GPS wordt niet meer ondersteund - achterpoortje voor nieuwe updates ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
113
Hallo,

Ik heb een oud GPS toestel (8 jaar oud), toestel werkt nog, maar wordt niet meer ondersteund door Mio, dus ik kan geen nieuwe kaarten binnenhalen. Het is een Mio C230 , zou er een omweggetje zijn zodat ik toch nog nieuwe kaarten kan binnenhalen ?

Ik gebruik de GPS niet erg vaak, dus een nieuwe kopen voor dan paar keer per jaar maar nodig te hebben, vind ik een dure kost.
En toestel werkt nog ook, dus toch jammer om het te moeten weggooien omdat het niet meer ondersteund wordt door fabrikant ?

Bedankt,
S.
 
Gaat er maar vanuit dat het niet kan.
Voor incidenteel gebruik kan je tegenwoordig al een heeeeeeeeelllllll eind komen met bijv, google maps op je smartphone.
Dat zou voor u momenteel ook de goedkoopste oplossing zijn.
 
Hallo, Ja dat kan best wel. Het is ook mogelijk om het toestel meer dingen te laten doen. https://www.youtube.com/watch?v=HIjS_kvmGXU

Eerst zult u het navigatiesysteem moeten "unlocken." Vervolgens kan er nieuwe software op worden gezet. Vaak door de inhoud van de SD kaart ervan aan te passen.

Hier kunnen we niet de weg wijzen naar illegale software en de verantwoordelijkheid nemen dat er malware of virussen worden gedownload of dat u op sites met bedreigingen komt al helemaal niet. Zoek dus eventueel zelf op forums over GPS en Navigatie.

Net als bij telefoons, waar gebruikers Root Access voor proberen te krijgen, kan het unlocken een GPS Navigatiesysteem onbruikbaar maken. Omdat er verschillen zijn binnen de modellen wordt er voor gewaarschuwd dat het onvoorspelbaar is.
 
Hallo, gebruik op reis een GPS van Garmin, is 10 jaar oud, kaarten van Garmin zijn duur, bij nieuwe gps krijg je nu tegenwoordig lifetime updates.
Maar met Garmin kan ik de Open Street Maps gebruiken die ik via Mapsource (gratis programma van Garmin) kan op een sd kaartje plaatsen om te gebruiken in mijn Garmin, enkel het kaartbestand moet kleiner zijn dan 2 GB, anders werkt het niet.
Weet niet of er zoiets van Mio bestaat.
Hier haal ik dus mijn kaartmateriaal vandaan, verleden jaar rondrit door Noorwegen gedaan en de routering van de kaarten waren zeer goed.

http://garmin.openstreetmap.nl/
 
Wat Alfred 2 al schrijft is het bijv. het "unlocken" met een SD Kaartje (vrij simpel) te doen/proberen en er dan bijv. een IGO op laten werken.
* Door het "unlocken" d.m.v. een SD kaartje te doen blijft de Mio zelf zoals die nu is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan