Volume extrene hdd klopt niet in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een rommeltje bij Samsung en Seagate met die serienummers. Lijkt mij voor de hand te liggen dat je dat al gedaan hebt wat Scrapheap schrijft. Ook formatteren op een Windows 7 machine zul je wel gedaan hebben. Dan moet je de schijf retour doen. Ik lees ook over een SafetyKey dus dat de schijf mogelijk beveiligd was? In de usermanual ook nog info over reformat.
 
De allereerste keer dat ik de schijf aansloot stond er gewoon de 2TB (minus de gebruikelijke). Om dat ik er films op wil zetten moest ik dus af van exfat en dus naar ntsf. Maar nu komt het. Lang over zitten filosoferen en misschien infantiel maar ik wil het jullie toch voorleggen. Ik heb nog een samsung schijf. Daar staat het e.e.a. op. Keek ik laatst dat ik nog iets van 60 gb tot mijn beschikking had. Dat zou toch die 59,6 GB kunnen verklaren. Dat de schijfen met elkaar in verwarring zijn of dat windows het niet ziet.
Groet Frank
 
Je kunt natuurlijk gaan fantaseren maar daar schiet je weinig mee op. Je hebt garantie want de schijf is nieuw aangekocht. Iedere schijf heeft een uniek serienummer etc. Met ChrystalDisk Info kun je de gegevens van de schijf zien. Verstandig is het altijd de schijf een naam/label te geven immers back-upprogramma's maken herkenning dan makkelijker. Ik twijfel nog steeds of deze schijf geschikt is voor Windows 10 en heb je deze schijf proberen te formatteren op een W7 machine en heb je de schijf aangesloten op meerdere USB-poorten met extra voeding? Kijk ook eens onder > Eigenschappen van de schijf Deze Computer > RMK > Eigenschappen > Hardware > Eigenschappen schijf etc.
 
Worden we hier dan voor de gek gehouden?
De allereerste keer dat ik de schijf aansloot stond er gewoon de 2TB (minus de gebruikelijke).
Koop je een gloednieuwe externe schijf geeft ie niet de correcte 2TB weer.
Op de verpakking en het artikel zelf staan de P/N en S/N en deze bevatten vaal het aantal GB of TB. Je kunt de schijf ook vaak registreren i.v.m. garantie dan wordt de zaak ook snel duidelijk.

Waar heb je die schijf gekocht? Wat staat er op het etiket op de schijf/het artikel zelf?
 
Laatst bewerkt:
Probeer de tool "EaseUS Partition Master" eens...deze is gratis te gebruiken.
Ik vermoed dat er verborgen of niet herkenbare partities op de schijf staan die er voor zorgen dat je niet meer schijfruimte kunt toewijzen.

Als je in EaseUS Partition Master zit, dan verwijder van die schijf alle aanwezige partities, wijzigingen opslaan en vervolgens via de Windows Schijfbeheer een nieuwe partitie van 2 TB aanmaken en formatteren.
 
Is het al opgelost?
 
nog niet. Ik ga dit weekend het weer op een andere pc proberen. Dat zal dan ook mijn laatste poging zijn.
 
Vervelend voor jou. Maar het is niet anders. Laat even weten hoe het afloopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan