• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in gesloten Excelfiles

Status
Niet open voor verdere reacties.

MargotC

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2017
Berichten
24
Dag Forumgebruikers!

Zouden jullie mij kunnen helpen bij mijn Excelvraag? Ik heb enkele getallen in een Excelbestand waarvan ik zou moeten kijken of deze ook voorkomen in andere Excelfiles. Het zijn echter zo veel bestanden dat het onbegonnen werk is om elk bestand te openen, te zoeken en vervolgens weer te sluiten. Is er een manier om dit eenvoudiger te maken en dus om naar bepaalde getallen in honderden gesloten Excelfiles te zoeken...

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Hoi,
Test deze eens uit.
In de code het Path aanpassen naar uw Path.
Als alles doorzocht is krijg je een lijstje met
De naam van het bestand
De naam van het tabblad
De cel
De tekst
Als het veel bestanden zijn, neem er dan maar een bakkie bij. (Voor de Belgen "een taske koffie"):d
 

Bijlagen

  • Zoek in gesloten excel bestanden.xlsb
    20,6 KB · Weergaven: 60
Dag gast0660

Hartelijk bedankt voor uw snelle antwoord! Ziet er wel iets veelbelovedn uit! :) Enkel weet ik als Excelleek niet goed hoe ik in de formule het Path moet aanpassen...
Ik neem aan dat dit de code is: =EMBED("Forms.CommandButton.1";"") , maar op welke plaats zet ik dan mijn Path? En mogen in dit Path ook nog submapjes zitten of moet dat gewoon één map zijn met enkel Excelfiles in?

Bedankt! :)
 
Hoi Margot,
Het progje doorzoekt geen submappen, ofwel alle bestanden in één map ofwel map per map doorzoeken. voor het laatste moet je wel iedere keer het Path aanpassen.
Het Path is waar uw documenten staan zoiets als:
Code:
C:\Users\Grote\Documents\My  Projects
(dit is een voorbeeldje die van toepassing is op mijn PC)
Het Path kan je veranderen in de code (ALT + F11), dan kom je in de VBA editor, net onder het groene stukje tekst kan je het Path vinden.
 
Dag gast0660

Het is gelukt!! Ontzettend bedankt! U hebt mij het leven heel wat makkelijker gemaakt :D
 
Mooi zo:thumb:
Suc6
P.s. per zoekwaarde krijg je een tabblad met de resultaten. Je kan gewoon verder gaan met de volgende zoekwaarde, dan krijg je een 2de tabblad met de resultaten enz....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan