• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij kopieren met verwijzingen naar andere sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

timohesk

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
11
goedendag,

ik ben bezig om voor mij zelf een tijd registratie bij te houden (als extra controle van de tijdlijst voor de zaak)
wat ik op het internet vindt voldoet niet aan mijn eisen omdat er meer dan alleen tijd in verwerkt wordt.

nu ben ik zelf bezig geweest met het opzetten hiervan maar loop een beetje vast.
op de eerste sheet heb ik een overzicht per week.

dan de volgende sheet is week1 etc.
nu heb ik week 1 klaar en het overzicht is op de eerste sheet ook netjes te zien.
nu heb ik voor week 2 ook een sheet gemaakt (gekopieert van week 1)
wil deze ook netjes in het overzicht verwerken. alleen direct de hele regel kopieren gaat niet (sheet verwijzing blijft gelijk maar de cellen worden eentje lager gezet a1 >a2)
handmatig is dit nogal wat werk. dus lijkt me de beste oplossing om dit met een macro te doen. alleen hier zit het probleem. ik heb totaal geen verstand van macro of dergelijke.

het volledige idee was dat ik op de totaal sheet met 1 drukknop een nieuwe week sheet kon creëren en dat deze dan meteen in het totaal overzicht de regel zou invoeren.

is dit mogelijk? of is er een andere makkelijke manier?

alvast bedankt voor de info. Bekijk bijlage uren registratie 2017.xlsm
 
Voor het kopiëren van een werkblad volstaat:
Code:
Sub WerkbladKopieren()
Worksheets(Worksheets.Count).Copy after:=Worksheets(Worksheets.Count)
Worksheets(Worksheets.Count).Name = "week " & CInt(Right(Worksheets(Worksheets.Count - 1).Name, 2) + 1)
End Sub

Voor de formules zijn verschillende mogelijkheden.
Het zou uiteraard met VBA kunnen maar ook met flexibele formules. Alleen zorgen de formules wel voor een trager Excelbestand.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan