Netgear wifi modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanyu

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
43
Hallo beste mensen,

In een huisje van mijn vriendinnen is een internet verbinding geplaatst. Over het hele park heeft Kabeltex
tv, telefoon en internet geïnstalleerd. Prachtig maar het internet is niet beveiligd. Ze moet inloggen met het nummer van het huisje dus b.v. nummer: 87. Omdat het niet beveiligd is kan iedereen die daar een huisje heeft ook inloggen op nummer 87.
Ze heeft mij een foto gestuurd van het netgear kastje wat in de meterkast hangt ( zie foto )
Ik kan er niet achterkomen welk typenummer dit is, maar hoe kan ik ( als ik naar haar toe ga ) zorgen dat het dit internet beveiligd wordt. Het lijkt mij toch niet dat ik er een apparaatje ( accespoint of wat dan ook ) bij moet plaatsen in de buurt van dit modem?
Heeft iemand enig idee hoe het beveiligd kan worden. Inloggen http:// ipnummer. enz? Er mag van de beheerder park niets van de muur af of wat dan ook gehaald worden. Ik heb de firma die dit geplaatst heeft gemaild en als antwoord gekregen dat ik via dit apparaat moest beveiligen.
Wie opa wie heeft een simpele oplossing voor haar? Bij voorbaat dank en fijne avond.
Groetjes, Sanyu

image003.jpg
 
meestal het IP van je default gateway.

aansluiten via wifi -> ipconfig commando ingeven in een dosprompt. noteren wat het "default gateway" is en proberen daarop in te loggen. Maar goed, dan moet je ook password e.d. hebben, tenzij dat nog op de standaard staat.
 
Hartelijk dank beide heren. Ik hoop op meer suggesties zodat ik 31 januari het voor elkaar kan krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan