• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meervoudig verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald52

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
21
Hallo,

Ondanks diverse voorbeelden krijg ik mijn idee niet werkend!

Ik heb een blad met Projecten die uitgevoerd moeten worden (zie sheet PROJECT) Let op in kolom O staat een hulptabel.

In blad RUNNING wil ik gegevens ophalen uit blad PROJECT met als zoekopdracht (zie sheet RUNNING J5)

Dit wil ik net zolang herhalen wanneer de gegevens in kolom O (PROJECT) gelijk zijn aan de zoek opdracht in cel J5(RUNNING)

Als iemand mij kan helpen om Projectnummer (kolom D) en Company (KOLOM E) op te halen uit PROJECTS en plaatsen in sheet RUNNING
zou ik in staat moeten zijn de rest zelf af te maken.

Bekijk bijlage !test meervoudig zoeken.xlsx

Ik geef hier een 3 tal voorbeelden die ik heb geprobeerd werkend te krijgen.

{=IF(ROWS($Q$8:S8)>COUNTIF(Tekst1;$O$6);"";INDEX(Tekst3;SMALL(IF(Tekst1=$O$6;ROW(Tekst1)-ROW($B$8)+1);ROWS($Q$8:S8))))}

{=LOOKUP(REPT("z";10);CHOOSE({1;2};"";INDEX($C$2:$C$70;MATCH($F$1;IF(ISNA(MATCH($C$2:$C$70;F$3:F3;0));$B$2:$B$70;"");0))))}

{=LOOKUP(REPT("z";10);CHOOSE({1;2};"";INDEX($C$2:$C$17;SMALL(IF($B$2:$B$17=$F$1;ROW($2:$17)-1;"");ROWS($1:1)))))}

Vast bedankt
Ronald
 
Brilliante oplossing!

Beste RAF

Brilliant!! Dit is exact wat ik bedoel.

Ik heb mijn eigen echter een beetje overschat om de rest zelf ALLES af te maken. :( ik blijf met 2 dingetjes zitten

1. Het is de bedoeling dat in kolom B (RUNNING) de datum wordt ingevuld wanneer een cel in Kolom M (PROJECT) gevuld is.
(ik heb hier net als voor kolom K (PROJECT) een hulp kolom gemaakt in kolom P (PROJECT)
Note: de datum moet natuurlijk vast blijven staan op de dag de cel gevuld word.

2. achtergrond kleur veranderen (geel) hoeft niet!

Ik doe er ff het nieuwe bestandje bij.....

Vast bedankt
Ronald
 

Bijlagen

  • !test meervoudig zoeken2.xlsx
    161,3 KB · Weergaven: 26
Ik heb momenteel weinig tijd, maar heb reeds een voorzetje gegeven:
* Op sheet PROJECT heb ik een hulpkolom toegevoegd die de datum invult wanneer kolom M wijzigt (mbv VBA)
* Sheet RUNNING is de 'gele' kleur terug weggelaten (dit was eigenlijk om aan te geven dat ik daar formules heb ingeplaatst...)

Bekijk bijlage !test meervoudig zoeken2 (1).xlsm
 
datum

Hallo RAF,

Je oplossing werkt op de eerst gevonden cel... nog niet op de rest (denk moet nog een loop komen voor de overige gevulde cellen.

Het zou mooi zijn als je de cel wijzigt naar leeg de datum in de hulpcel ook weer verdwijnd

En dan is het helemaal af!

1000x thanks voor je geboden hulp

mvrgr Ronald
 
Perfect RAF.... precies wat ik graag wilde..

1000x dank voor de genomen moeite.

Dat ik er blij mee ben kun je wel indenken. Je hebt me reuze geholpen.


M.vr.GR.

Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan