Outlook 2016 - Bericht postvak-in krijgt automatisch afzender als verzend-account

Status
Niet open voor verdere reacties.

ejo73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2017
Berichten
3
Hallo,

Met Outlook 2016 heb ik een vreemd probleem. In sommige gevallen staat een email in mijn postvak in, die geen reply functie heeft, maar standaard al op de optie "verzenden" staat. Het vreemde is dat het verzendende account dan de originele verzender is en niet mijn account. Ik kan uiteraard gaan email verzenden op iemands anders naam. Ik moet het verzendende account dan handmatig aanpassen.

Het bericht heeft in de postvak-in een icoon wat duidt dat het bericht in bewerking in/concept. Echter wordt dit dus automatisch gezet na ontvangst: Knipsel.JPG

Iemand een idee?

Grt.
Edwin
 
Welkom bij de Helpmij.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik, ondanks het feit dat ik je vraag 3x heb doorgelezen, er niets van begrijp / niets kan visualiseren.
Het plaatje dat je post zegt mij ook niets, ik kan er geen Outlook scherm bij reproduceren, je zal een wat vollediger schermpje moeten posten wil ik het iig kunnen begrijpen.
 
Dank voor je snelle reactie.
Ik begrijp dat de vraagstelling meerdere keren hebt moeten lezen. Het is ook een zeer vreemd fenomeen.

Als ik een mail open in Outlook 2016, welke ik net binnen heb gekregen, toont deze gewoon de headerinfo van de mail (afzender, tijdstip, onderwerp, ontvangers, etc.). Dan krijg ik in het menu "Start" ook de normale emailopties te zien, zoals "beantwoorden", "allen beantwoorden", "doorsturen" etc.

Echter in sommige gevallen gebeurt er iets raars. Dan verschijnt deze headerinfo niet, zijn de buttons "beantwoorden", "allen beantwoorden", "doorsturen" grijs.
En staat het bericht al standaard in de edit-modus. Het vreemde daarbij is dat ik dan niet de verzender ben van deze email "Emailaccount van", maar juist diegene van wie ik het ontvangen heb! En dat is niet mijn emailadres, dus daar mag ik ook niet mee versturen.

Zie onder een voorbeeld zoals het bericht in postvak-in er dan uitziet als ik deze open:

Knipsel.JPG

Het veld achter "Van", is bij een normale reply mijn account. Maar in dit geval is het dus het account van diegene die mij de email heeft toegestuurd!

Het klinkt vreemd, maar heb dit probleem ook bij een collega van mij gezien. Ik hoop dat jij (of iemand anders), mij hiermee kan helpen.

Thanks!
 
Ik denk dat ik het nu begrijp.
Helaas heb ik nog niet eerder van dit verschijnsel gehoord of gelezen.
Het eerste dat in mij opkomt is een kwestie van een virus. Je hebt de machine recentelijk grondig op virussen en malware gescand?
 
Is een compleet nieuwe installatie incl Kaspersky virusscanner. Kan m.i. niet het probleem zijn.
Ik ga nog verder onderzoeken, laat wat weten als ik meer informatie heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan