Outlook 10 opnieuw instaleren zonder contacten te verliezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

YooK

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
5
Beste,

Momenteel werk ik op Windows 10 met Outlook 10. Ik zou Outlook 10 graag willen verwijderen en opnieuw installeren (op dezelfde pc).
Hierbij zit ik met 2 problemen:
- Ik heb geen code noch cd van mijn office.
- Ik moet zeker weten dat ik al mijn contacten blijf behouden. Contacten correct via ".CSV" of dergelijke importeren in Thunderbird lukt me bijvoorbeeld niet(heb ik als test gedaan).

Alvast bedankt voor jullie tijd!
 
Welkom bij de Helpmij.

Je schrijft dat je geen CD en geen code bezit.
Hoe is Outlook 2010 op je machine gekomen?
Wat je contactpersonen betreft : als jij een smartphone bezit en je zorgt ervoor dat deze synchroniseert met Outlook en andersom, dan staan al je contactpersonen ook fysiek in je smartphone.
Outlook installeren zonder CD en zonder licentiekey gaat niet lukken.
Als het een legale versie betreft en je hebt het aankoopbewijs nog, dan kan en mag je contact opnemen met Microsoft en krijg je een activeringscode. Lees maar even door : Klik
 
misschien kan deze je helpen.
 
Wat ik in mijn 1e bericht nog vergat (al is het misschien een open deur intrappen) :

en áls je dan later een nieuwe installatie van Outlook doet én je hebt op je smartphone inmiddels de contactpersonen staan, dan wordt vanzelf de boel weer gesynchroniseerd met je nieuwe Outlook installatie.
 
Bedankt voor de reacties!

Het gaat wel degelijk over een legale versie. Ik doe dit voor iemand anders, Outlook is vreemd beginnen doen sinds ik een @info adres aan een gmail adres gekoppeld had. (ondertussen weer ontkoppeld want was niet toegestaan). De persoon zelf heeft geen weet van een licentie-code noch een cd.
Contacten synchroniseren met een smartphone is momenteel geen optie.
Het enige wat momenteel werkt is de herstelfunctie via het configuratiescherm dan het paswoord enkele keren opgeven tot Outlook weer tijdelijk werkt (redelijk omslachtig dus).
 
'Ik doe dit voor iemand anders... De persoon zelf heeft geen weet van een licentie-code noch een cd.' Hoe weet je dan dat het een legale versie is? Hoe is die dan aangekocht? Is Outlook geen onderdeel van MS Office? Of deze.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik deze persoon vertrouw en hij niet in staat is een zwarte versie te vinden laat staan te installeren. Ik vermoed dat het office pakket samen met de desktop pc gekomen is. Op de pc zelf staat inderdaad wel een "product key" ben ik hiermee dan al zeker dat ik outlook opnieuw kan installeren? Zoja, hoe weet ik zeker dat ik geen contacten verlies? Het gaat hier over een 800tal belangrijke contactpersonen.
Alvast bedankt!
 
Normaal moet je contactpersonen via het programma kunnen 'exporteren' en later ook weer kunnen 'importeren'. Ik ken de structuur, de mappen en files van Outlook niet. Ik zou dan voor de zekerheid eerst een herstelpunt en een volledige (systeem) kopie/back-up van de schijf maken, dan kun je later nog de hele schijf herstellen. Ik kan je verder niet helpen, ik heb geen Windows 10 en geen Outlook.
 
Dan zitten we met hetzelfde probleem ;) maar die kopie maken is wel een goed idee, bedankt.
 
en heb je mijn link nog geprobeerd.
je ,pst bestand kopiëren dat is al zeker goed voor je outlook.
 
Ja die heb ik geprobeerd, Geeft jammer genoeg andere codes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan