Fout 42145 bij Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
Hallo,

Ik heb een probleem met Windows 7. Ik krijg fout 42145 met de opmerking: het installatie archief is beschadigd. ( tijdelijke internet content)

Hoe kan ik dit oplossen?. Ik vermoed dat dit samenhangt met het probleem van het niet automatisch kunnen ontvangen van Windows update, en het goed installeren van in mijn geval van VPN software van Tunnelbear. Maar wellicht gaat het over verschillende problemen. Ik weet het niet.

Kan het zijn dat mijn virus scanner Avast hier een rol speelt?

Ik heb denk ik alle malware en sporen van oude software verwijderd en de PC gescand.


BVD Loek.
 
Hoi,
Mogelijk kan het te maken hebben met Avast, probeer het volgende:
Typ msconfig in je zoekvak en onder de tab opstarten haal je vinkje weg bij Avast en herstart de pc.
Is het nu ok dan deïnstalleer Avast en installeer opnieuw. Welke versie heb je? De gratis of betaalde en is die met firewall?

Loek46 zei:
Ik heb denk ik alle malware en sporen van oude software verwijderd en de PC gescand.
Vertel er eens wat meer over, had je last van malware en met welk programma heb je dat opgelost?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Mogelijk kan het te maken met Avast, probeer het volgende:
Typ msconfig in je zoekvak en onder de tab opstarten haal je vinkje weg bij Avast en herstart de pc.
Is het nu ok dan deïnstalleer Avast en installeer opnieuw. Welke versie heb je? De gratis of betaalde en is die met firewall?
Vertel er eens wat meer over, had je last van malware en met welk programma heb je dat opgelost?

Ik heb Avast free uitgeschakeld bij het opstart tabel, daarna herstart. En weer gekeken en zag dat Avast weer staat aangevinkt. Wat ik zag bij Avast is dat er een VPN functie aanwezig lijkt. Zou die tunnelbear kunnen belemmeren. Ook is er een firewall mogelijkheid zie ik.

Punt is dat ik Avast niet weg krijg bij het opstarten. Zet zichzelf weer terug. En tunnelbear start dus ook nog steeds niet.

Misschien kan ik beter een andere virus beschermer installeren?

Ik heb verwijderd Malware protection live, priv.dog en wat restanten van Spybot& destroy, AVG en nmcafee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Het eerste wat mij opvalt is dat je blijkbaar meerdere antivirussoftware (AVG en Mcafee) en firewalls op je pc hebt (gehad).
Belangrijk is 1 firewall en 1 antivirusprogramma. Op een schip is er ook maar 1 kapitein, als je er 2 zou hebben wilt de 1 misschien naar rechts en de ander naar links en dat wil je niet hebben.
Als je dus een 3th-party firewall hebt moet je Windows Firewall uitschakelen, heb je ook een 3th-party antivirus (zoals b.v. Avast) dan schakel je Microsoft Security Essentials ook uit als je die hebt.
Verder kan ik er niet veel over zeggen, als je bekend bent met het gratis programma ccleaner zou ik het register eens scannen op fouten e.d.
CcleanerPromptRegistry.jpg
Ik zou ze nog niet verwijderen of je moet de back-upfunctie aanvinken, anders een screenshot v.h. resultaat maken en bijvoegen in je volgende bericht.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een probleem met Windows 7. Ik krijg fout 42145 met de opmerking: het installatie archief is beschadigd. ( tijdelijke internet content)
Voer TFC eens uit, deze tool zal de temp mappen legen.

Download
51c3fa5aca5f4-TFC_MAINICON_1_32x32x8.png
TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan