SSL toevoegen in xampp

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissie123

Verenigingslid
Lid geworden
17 nov 2014
Berichten
72
Hallo leden,

Ik heb een SSL certificaat gekocht.
Ik wil het verbinden met xampp maar hoe moet dat?
Graag geen linken maar gewoon uitgelegd op dit forum. (handig voor mij en voor andere leden)
Ik heb:
VPS met windows server 2012 R2 + Xampp + cms + domein + SSL certificaat (dat niet verbonden is).

Alvast bedankt
 
Je hebt de certificate files en je key nodig en voor de rest moet je in apache de configuratie aanpassen van je "virtual HOST sectie". Ik weet even niet of die ook dezelfde naam heeft in windows (httpd.conf).

Vervolgens maak je OF een nieuwe host beschrijving (indien je HTTP en HTTPS wil doen) of verander je de bestaande host naar poort 443 als je alleen HTTPS wil doen.

Daarna zou het alleen een kwestie moeten zijn van het commando "SSLEngine on" toevoegen samen met een verwijzing naar je certificaat en sleutel bestanden.

Welke stap loop je eventueel vast?
 
Ik heb dat allemaal gedaan maar mijn server installeert het niet.
Misschien doe ik iets fout?
Mijn stappen:
1. Aanpassen van apache van 80 naar 443.
2. Alle certificaten geïnstalleerd op de server.
3. SSL aan op alle webpagina's.
Moet het anders?
Graag dan de stappen in een lijst zoals ik deed. (overzichtelijker)
Met vriendelijke groeten,
 
1 is fout. Je wilt immers zowel via poortje 80 als 443 (SSL) draaien. Pas je Vhost erop aan met o.a. 'SSLEngine On'
 
Welke foutmelding krijg je? Ziet de browser geen certificaat? wil de server niet starten? Post anders even je config zonder prive informatie.
 
Voor zover kan het niet anders op Localhost. Of iemand moet voor mij ook een gouden tip hebben? Op mijn webhosting (VPS) heb ik het met LetsEncrypt voor elkaar.
 
Je kan het testen met verschillende SSL tools van buiten.

Wat geven de details bij "onveilig"? Host doesn't match name? cannot verify intermediate? Validation path missing? Je hebt dan iig ssl al draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan