Kan geen via Whatsapp ontvangen videos en foto's openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naarts

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
14
Sinds kort kan ik geen videos en fotos die ik via whatsapp ontvang openen op mijn Nokia 630. Ik krijg dan de melding "Dit bestand kan niet worden afgespeeld op uw telefoon". De bestanden worden wel opgeslagen in mijn fotoalbum maar zijn dan grijs en dus zonder inhoud. Mijn echtgenote heeft dezelfde telefoon en kan dezelfde videos wel afspelen. Ik heb Whatsapp al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
 
Laatst bewerkt:
Zijn je foto's en filmpjes dan niet verplaatst in je foto album?
 
Zijn je foto's en filmpjes dan niet verplaatst in je foto album?

Het betreft nieuw ontvangen videos. In Whatsapp kan ik ze niet openen. Ik zie ze wel met het afspeelteken. Druk ik hierop dan krijg ik de melding zoals eerder genoemd. De videos worden normaal altijd opgeslagen in mijn fotoalbum. Er wordt nu wel iets opgeslagen maar ik zie niet het normale videopictogram in mijn fotoalbum maar slechts een grijs vlak. Videos die ik heb ontvangen voordat het probleem zich voordeed kan ik zowel in Whatsapp als in mijn fotoalbum openen. Rara?
 
Ook dezelfde programma's? Up to date?
Probeer anders whatsapp web om ze te openen op pc en via usb over te zetten
 
Vreemd misschien even helemaal uit en aanzetten. Heb je nog genoeg ruimte. Hang hem eens aan de PC of zoiets SD kaartje ?. Staat je tijd goed ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het aan het sd kaartje ligt. Daarop worden alle fotos en videos op gesaved. Ik heb gemerkt dat ook met de camera genomen fotos soms niet worden gesaved. Ik ga nu de instelling voor het opslaan van fotos wijzigen zodat ze in het telefoongeheugen worden gesaved. Ben benieuwd of het probleem dan is opgelost. Als het werkt ga ik het sd kaartje vervangen. Ik wil dan wel op de pc alle data van het kaartje kopieeren naar het nieuwe kaartje. Loop ik dan het risico dat het probleem ook wordt mee gekopieerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan