Laptop komt niet verder als ***NMFUS is compressed.Press CTRL ALT Del to restart****

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
278
Heren,
Hier lligt mijn laatste kans denk ik nu. Het probleem: Mijn Laptop de Aspire 7730 , was oorspronkelijk uitgerust met Windows Vista.
Met (illegale versies ) tussenstappen opgewaardeerd naar illegale maar goed werkende Windows 7 Professional.
Door mijn herseninfarct al eerder genoemd en de tamelijke onkunde op dit gebied (PC) van medegebruikers hier waaronder mijn lief vrouwtje, nou ja..., toch maar terug gebracht naar de veilige en legale Windows 7 HOME
En toen ging ik in de fout door het wissen van naar mijn idee overbodige dingen en files.
Reultaat is dat hij niet verder opstart als het melden van:

NMFUS is compressed . Press CTRL ALT Del to restart

Helpt niets dus.
Kan nog wel in de BIOS komen met mijn redelijke kunde/onkunde. (Streep maar door naar uw wens...............)

Wat is er nu nog aan te doen. Alle ingrediënten zijn er toch, maar hoe ............etc.

Accepteren van mijn gezeik wordt ten zeerste gewaardeerd !
Groeten van Henk
 
Dat zou redellijk simpel moeten zijn, mits je de oorspronkelijke op de schijf staande Acer herstelpartitie niet de nek hebt omgedraaid.
Schakel de computer in. Als het Acer-logo wordt weergegeven, houd je de toets ALT ingedrukt terwijl je herhaaldelijk op de toets F10 drukt. Laat de toetsen los als de melding wordt weergegeven dat Windows de bestanden laadt. Als de recovery software is geladen, volg je de aanwijzingen om het besturingssysteem opnieuw te installeren.
 
Tja , de spijker op zijn kop geslagen. Ik kan doen wat ik wil maar hij komt altijd terug met die genoemde mededeling.
Wat nu............?????????
 
Als ik nu wist hoe, als je maar TOT de genoemde kreet komt. Eindeloos repeterend circus nu:(
 
Laatst bewerkt:
Dan pak je de Win7 dvd erbij en start je de laptop op van de dvd door in het bootmenu ( vaak F10 of F12 ) het dvd-station te kiezen.
Als de setupbestanden geladen zijn kies je in het 2e scherm ( dus ná de taalkeuze ) links onderin voor de optie "deze computer herstellen".
Volg daarna de aanwijzingen op je scherm.
Als je niet in het bootmenu kunt komen, zet het dvdstation dan in de BIOS als 1e opstartstation want je kunt nog wel in de BIOS las ik...
 
Tja, het volgende klinkt erg onnozel, dat besef ik volkomen en had graag (al) gedaan wat je hier aanraadt.........................

Maar door genoemde TIA's is de volgende situatie ontstaan:

De Win7 dvd's die via torrents binnen waren gekomen moesten soms weer opnieuw geïnstalleerd worden, met toepassen van wat handigheidjes.

Maar dit alles zou teveel gevraagd worden voor mijn vrouw!!

Dus met veel moeite en hulp van derden teruggebracht naar legale Win7 Home. Daarvan heb ik dus geen DVD.

De illegale Torrents Win7 Dvd's in de vuilnisbak. Die waren nu niet meer nodig en konden dan geen verwarring meer brengen in geval dat ik er weer vandoor ga/moet :(

Duidelijker kan ik het niet uitleggen, sorry.

PS. Dat genoemde *legale* is betrekkelijk. Maar het was de laatste stap om Windows 10 te ïnstalleren. Dat kostte echter geld. En wilde ik niet.
Heren, excuseer mijn geouwehoer !!!!!!!! Kan het niet bondiger uitleggen............
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig zit er wel een Microsoftsticker op / onder de laptop. Met de daarop staande code kun je : Klik
 
De code die op de sticker staat is van Vista gast0225, althans dat maak ik op uit de eerdere opmerking uit de start-post en ook de voor-laatste reactie dat het, wat Win7 betreft, altijd om illegale versies heeft gedraaid.
Als je op deze link klikt kun je een originele Win7 64 bit Home Premium downloaden.
Dit is een ISO van een originele retail installatie-dvd, dus zonder hulpmiddeltjes, daar moet je zelf maar voor zorgen, daar doe ik niet aan mee.
Hiermee ben je wat installatie-medium in elk geval geholpen en kun je bovengenoemde herstel-procedure uitvoeren.
 
Oké, helder.
Ik ga een andere route adviseren:
@henkkist : ik heb er geen flauw idee van wat de hardwarespecificaties van de onderhavige machine zijn, maar gelet op het feit dat deze oorspronkelijk uitgerust was met Vista, zullen deze niet zo heel spectaculair meer zijn. Als jij dus een betrekkelijk legale versie van 7 erop hebt draaien en je zou met de link die ik een paar berichten terug postte, niet Win 7 op de machine geïnstalleerd krijgen, dan zou mijn welgemeende advies luiden : afschrijven deze machine en een andere kopen.
 
Auw..................gast0225 toch :)

Ok, Heb nog altijd mijn desktop met een gratis opgewaardeerde dus legale Windows 10 en die, hoe dat andere ding ook al weer. (Die draait op Android )
MIJN !! eigen !! geheugen laat me ook wel eens, en steeds meer, in de steek :(

Maar het is gewoon een beetje zonde een ding (laptop) tot voor kort goed werkte, af te schaffen.
Heb nu genoeg om mee te spelen.

Heren allemaal, bedankt voor al deze steun.
Misschien mag ik tzt terugkomen als ik problemen heb...............?
Ondanks al mijn geouwehoer

Zij gegroet ..
Henk van 78 ............
(( Probeer dat ook maar eens na te doen,:) ))
 
Je kunt nog steeds mijn voorstel eens proberen...( bericht 6 en 10 )...
Als je op die manier weer aan de gang krijgt is het toch goed..?
 
Mijne heren en in het bijzonder Scrapheap !!!!!!!!!!!

Hierbij deel ik u allen mede dat mijn Laptop weer werkt .

Met mijn GROTE dank !!!!!!!!!!!

Yeehaaaaa..........


En met al die fijne hulp van jullie en Scrapheap en ondanks mijn soms domme gevraag, klop ik ook mijzelf ook even op mijn schouder, ondanks alle CVA's ,TIA's en epilepsie's EN al 78 jaar. :)

Mag ik dat zeggen ? Ja dat mag ik!

Heren, Bedankt en het ga jullie goed..............


Henk
 
Al was je 93, maakt niet uit...een forum is er om vragen te stellen en ik ben blij voor je dat je het gefixt hebt :thumb:
Graag gedaan, tot de volgende keer maar weer :D:thumb:
 
(Sorry, Scrapheap !!!!!!!!!!!!!)

Was hartstikke goed geholpen heren, echter .................
Over 4 maanden is het met deze uitvoering afgelopen.
Bekende kreten Geen legitieme Windows etc.
Ik wil daarvan af. Dan maar een X bedrag betalen...............

Hoe leg ik uit wat ik bedoel...........(nogmaals ..)

Ik wil mijn PC, waar Windows 7 Ultimate ( een Illeg........ !!!!!! ) ooit op draaide en is vervangen met een update actie van Windows onlangs tgv het Windows 10 gedoe. En toen iets stoms gedaan.

Geen Troubles tot en met nu. Maar die bekende kreten : dit is geen legitieme windows.......etc.

Daarom wil ik nu een officiele Windows 7 kopen.
Is dat mogelijk en wat is de beste methode.
(en wat kost dat.................)
Please help me !!!!!!!!!!

(En wat een kreupel Nederlands hier, sorry !!! )
 
Laatst bewerkt:
Bij deze webwinkel kun je voor € 22,50 een officiële Windows 7 Professional licentie kopen.
Je ontvangt deze licentie-code per mail en ook een download-link voor het installatie-bestand van Win 7 Pro.
Maak daar een dvd van en dan hetzelfde doen als eerder...installeren, code invoeren en je bent klaar. :thumb:
 
Waarom ik nu pas reageer? Vraag dat maar aan Joost..........
Mijn plan was in goed vertrouwen die raad van Scrapheap op te volgen. Dat zoiets oficieel mogelijk is wist ik niet en snap ik ook niet. 22.50...........:)

Kreeg ineens een neef op bezoek die precies hetzelfde voorwerp bij zich had en nu is alles opgelost.
Iedereen weer van harte bedankt, Scraphead :) , ook voor de lessen op dit PC-buitengebied.
Als een zonnetje !!!!!!!!!! tot de volgende keer !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan