Printen via WiFi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
113
Vraagje. Mijn vader heeft zijn WiFi signaal uitgebreid via WiFi repeaters. Op de bovenverdieping heeft hij op deze uitbreiding (met ander netwerk naam dan het oorspronkelijke netwerk) een printer aangesloten. Als hij beneden wil printen naar de printer moet hij steeds switchen van netwerk. Kan dit ook anders?
 
Hoi,
Als ik goed begrijp hebben we het over 2 printers? Eentje beneden en 1 boven?
 
Nee, alleen een printer op de bovenverdieping. Hij zit zelf op z'n laptop beneden. Normaal gebruikt hij daar reguliere netwerk zeg maar. Alleen om te printen switcht hij naar dat andere netwerk via de repeaters.
 
Klinkt alsof de repeaters zich 'te stoer gedragen' en een routerfunctie hebben aangenomen. Op een extender dient over het algemeen DHCP uitgeschakeld te zijn en de brugmodus ingeschakeld.

De naamgeving van het netwerk maakt daarbij niet uit, het gaat erom welke netwerkfunctie het apparaat heeft.
 
Dus als alles goed ingesteld is zou hij niet hoeven te switchen van netwerk? En het is dus ook goed dat de printer op dat extended deel aangesloten is? Dan zou ik van de week even moeten bekijken inderdaad hoe de repeaters ingesteld staan.
 
Dat klopt. Zolang het netwerk juist is geconfigureerd (meestal betekent dat: één router actief), maakt dat niet uit. In feite wissel je dan ook helemaal niet van netwerk, maar alleen van toegangspunt.

Al heb je 10 wifi-toegangspunten met allerlei verschillende namen, zolang het onderliggende netwerk zijn werk doet maakt dat niet uit. Via ieder toegangspunt moet je alles kunnen benaderen.

Dit is natuurlijk de verkorte uitleg, er kunnen heel wat haken en ogen zijn. Maar ingewikkelder is het in een huishuiden meestal niet.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de boel gister bij m'n vader opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles wel naar behoren. Dus hij hoeft nu niet te switchen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan