Opmaak Kaderlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
117
Hallo

In voorgaande Word versie's had ik altijd de randen van de tabellen zichtbaar met een lichtblauwe kleur, deze werd niet afgedrukt.
Waar zit dat in 2016 verstopt? Linaal en/of Rasterlijnen aan of uit zetten geeft niet dat resultaat.

Peter

ps. ik zoek dus niet de kaderlijnen kleuren in de tabeloptie's.
 
De tabelranden die je ziet en die niet afgedrukt worden, zitten wel degelijk in de tabelopmaak opties, en heten nog steeds <Rasterlijnen weergeven>. Het is een selectievakje dat je aan- of uitzet. De tabel moet dan uiteraard wel geselecteerd/actief zijn.
 
Ik kan niet precies vinden wat je omschrijft, Ik heb de optie <rasterlijnen> niet.
Ik kan wel de tabelranden zichtbaar maken, maar op het moment dat de optie's gesloten worden en tabel niet meer actief is verdwijnen deze lijnen weer.

Voorheen stonden deze lijnen gewoon zichtbaar in je document
 
Aaaa ik heb het gevonden,... het menu word aangepast, die optie staat dus niet altijd zichtbaar.
Als je een document open, en niets selecteer, heb je helemaal rechts een optie hulpmiddelen voor tabellen, daar moet je dus Indeling kiezen.
Het menu wat daaronder dan verschijnt staat helemaal links rasterlijnen weergeven.
Alleen is het nu een zwarte stippellijn geworden.
Ik vond die blauwe kleur minder opvallend.
Is dat ook nog ergens te wijzigen?
 
Als je een document open, en niets selecteer, heb je helemaal rechts een optie hulpmiddelen voor tabellen, daar moet je dus Indeling kiezen.
Alleen als je document met een tabel begint :).. Voor gewone gebruikers die eerst tekst typen: zet de cursor ergens in je tabel, en je krijgt de extra tabbladen te zien.
En nee, volgens mij kun je de rasterlijnen niet aanpassen. Ach, ze moeten toch wát aanpassen in nieuwe versies? Anders lijken die wel héél erg op de vorige :). Want eerlijk gezegd: de programma's worden er met de oplopende versies niet beter op...
 
Want eerlijk gezegd: de programma's worden er met de oplopende versies niet beter op...
Die mening deel ik helemaal, ook de afhandelingssnelheid is een stuk minder als voorgaande versie's, misschien moet ik mij toch meer gaan focussen op de alternatieven zoals Libre office en Openoffice

In ieder geval bedankt voor het meedenken
 
misschien moet ik mij toch meer gaan focussen op de alternatieven zoals Libre office en Openoffice
Zolang iedereen blind blijft updaten, blijft Microsoft denken dat ze lekker bezig zijn. Van de nieuwe versies is (in mijn bescheiden ogen) 2010 de beste versie, en van de oudere 2003. En die laatste lijkt mij nog steeds meer dan voldoende voor welke tekstverwerker dan ook. Sterker nog: ik moet de eerste persoon nog ontmoeten die in de nieuwste versie (2016 geloof ik) sneller typt als iemand die nog met Office 95 werkt :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan