MDNSD trekt telefoon leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.647
Beste leden,

De telefoon van mn vrouw is best vlot leeg, en ik zie bij de Instellingen-Algemeen-Batterij dat het proces MDNSD wel 49% (!!) opsnoept van de batterij.
Hoe kan ik dit proces dusdanig beÏnvloeden dat dit verlaagd word?

Haar telefoon is een Samsung S3 Neo (GTI9301) met Android 4.4.2 als OS-versie

Vriendelijke groeten, Whittey

PS; Drone-besturinng (FreeFlight)hebben we niet ...(Zou volgens enkele buitenlandse bronnen hoofdzaak #1 zijn)
Ik heb al enig zoekwerk verricht, maar kan niet zeggen dat het me erg geholpen heeft.

EDIT: Ook Firefox is niet geïnstalleerd .
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het antwoord, vanavond ga ik de optie voor de (micro)SD-kaart ontkoppelen proberen.
FireFox is niet geïnstalleerd, maar zet ik ook nog even in mn startpost.

Ik laat nog van me horen!
 
Zo, het duurde even ... Maar het gaat vreemder worden.
Ikzelf ben ook in het bezit van een S3 Neo, en bij mij ging vandaag de batterij (van 100 naar 15%) in nog geen 4 uren leeg !! (geen WIFI verbinding, Wifi uit, onderweg in een andere plaats)
Heb nog net kunnen kijken waar de stroomvreter zat, juist ja, MDNSD 97% !!
Ook ik heb geen FireFox of die Freeflight geinstalleerd ...

De telefoon van de vrouw was vandaag en gisteren, snel leeg, eergisteren (maandag) weer niet ..
Vooralsnog de optie van het ontkoppelen (nog steeds) niet geprobeerd

Word vervolgd
 
Update: Kaart ven mijn vrouw dr telefoon niet ontkoppeld, telefoon gaat nu gewoon weer anderhalve dag op 1 acculading ,,
Kaart van mijn telefoon ontkoppeld en verwijderd, gaat nu ook gewoon weer 2 dagen mee op 1 acculading ,,,
 
Update 2: MicroSDkaart er weer ingedaan, gechecked, geformatteerd, en weer vreet die MDNSD de batterij leeg, ditmaal met 30% batterijbelasting ...
Nieuwe MicroSDkaart gekocht, erin gedaan, geformatteerd, en gechecked, wéér 30% leegtrekken door die MDNSD ... :evil:

Conclusie, ik heb een kaartje over ...:confused:

Zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen uitproberen? (behalve een toestel-reset)?
 
Heb je al eens gekeken op het XDA forum? Of daar eventueel dezelfde vraag stellen. Misschien hebben ze daar wel tips.
 
Nee, niet gekeken op dat forum, kzal es kijken wat het word ..

PS; Ik zie dat het een Engels forum is, laat het Engels nu niet een sterke kant zijn ...
Ik laat weer van me horen !
 
Update: ik heb bij de instellingen van de play-store ingesteld dat ik de geïnstalleerde apps niet automatisch wilde updaten, daarna begonnen met het verwijderen van de apps (voorzover mogelijk was ), daarbij wat rigoureus te werk gegaan, meerdere apps achterelkaar verwijderd zonder te checken/opnieuw opstarten of deze de oorzaak is van de leegtrekking van de accu ...
Ook heb ik 2 printerservices verwijderd, nl. 1 van Samsung en 1 van HP, printen doe ik toch niet.
Ook heb ik de locatiegegevens uitgeschakeld, maar deze is door de Facebook-app weer aangezet.

Tot nu toe geen MDNSD activiteit ...
Ik zal langzamerhand, elke dag weer een app toevoegen en checken/rebooten wat de oorzaak kán zijn van de batterijslurper ...
 
Goedemiddag ! Eindelijk iemand met hetzelfde probleem! Ik heb ook last met dat MDNSD. Overal gezocht op internet maar de oplossing nog niet gevonden.
Hier ook alle apps zoveel mogelijk verwijderd, ook zoveel mogelijk updates dan lijkt ie weg te zijn maar na 1 of 2 dagen vligt de batterij weer leeg en staat die MDNSD weer als slurper bij batterij info.
Gek wordt ik ervan. Vandaag dus ook weer........het was 2 dagen goed gegaan maar heden weer een verbruik van 60%
Heb op internet ook al veel gezocht, ben bijna aan de laatste optie toe, terug naar fabrieksinstellingen, ben bang dat ik dan al mijn gegevens kwijt raak.
ps ik heb geen sd kaart in mijn telefoon n gebruik ook geen firefox
 
Ik heb dus eergisteren de Rabobank-app weer geïnstalleerd, niet zo snel in de gaten dat daarna de MDNSD weer lekker tekeer ging, totdat de telefoon begon te piepen ...
Gelijk de app verwijderd en aan de lader gezet.
Nu na 2 dagen (48 uur) aangestaan te hebben, nog steeds 40% power over...
Ik ga nu verder apps installeren .

Rabobank is, voor nu, taboe voor mij !!
 
Heb gisteren Facebook app eraf gehaald omdat die ook steeds vastliep. Vandaag geen last van de MDNSD gehad. Batterij ging de hele dag makkelijk mee. Heb ook de Rabobank app, zie het .....nu het goed gaat even aan, kan altijd die app van de Rabobank er ook afhalen, mocht het weer terug komen. Hoop dat het wegblijft.
 
Tsja, het blijft dweilen met de kraan open ... na de Rabo-app (voor de 2e keer) verwijderd te hebben , gaf de telefoon gisteren wéér aan dat die MDNSD de telefoon leegtrekt (40%) ...
Zou het door een update komen, ga ik me steeds meer afvragen ??
 
Update: MicroSDkaart verwijdert ... MDNSD is vertrokken .., iets wat ik al eerder gelezen had op een ander forum,
maar waarom dan nú pas, ik heb die kaart er al in sinds ik die telefoon heb , ga ik me afvragen ..
 
Update: MicroSDkaart verwijdert ... MDNSD is vertrokken .., iets wat ik al eerder gelezen had op een ander forum,
maar waarom dan nú pas, ik heb die kaart er al in sinds ik die telefoon heb , ga ik me afvragen ..

Bij mij is het ook nog steeds weg.....Gelukkig. Bij mij dus na verwijderen Facebook app. Heb nooit een sd kaart gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had hetzelfde probleem.
Ook crashte facebook de laatste tijd regematig
Heb volgende gedaan:
Burgernet app verwijderd
Hp print ap verwijderd
Fasebook verwijderd
Daarna tablet opnieuw gestart
En facebook opnieuw geinstalleerd
Daarna was mdnsd weg en is display de grootste verbruiker
Loopt weer als een zonnetje
Daarna nog wat geheugen vrij gemaakt door oude gedownloade bestandjes weg tegooien voornamelijk pdfjes
 
Nu dacht ik dus dat de accu-slurperij gebeurt was, is er ineens een andere service die de accu leegtrekt, en ik heb nog geen andere app geïnstalleerd.
Het is "com.sec.android.app.sbrowse..." die nu bezig is ...

Om gek van te worden ...
 
Update: nu enige tijd (2-3 weken) de telefoon normaal kunnen gebruiken, 2 dagen op 1 acculading
voorzichtig weer wat apps gaan installeren ..

Probleem heb IK niet kunnen oplossen, en durf ook geen microSD meer te plaatsen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan