outlook overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
275
Mijn outlook 2007 moet naar een andere computer gezet worden.
Een kopie van het archief en de persoonlijke mappen lijkt mij geen probleem.
Alhoewel kan ik dit bestand gewoon plakken in de map op de nieuwe situatie dat het dan werkt? Of moet ik het importeren?

De lijst met e-mailadressen bestand gaat volgens mij ook via een kopie maken naar mijn weten staat dat in de map, C:\Documents and Settings\inlognaam\Application Data\Microsoft\Outlook. Telt hier ook gewoon plakken of moet dit ook met importeren?

Maar nu de grote vraag.
Hoe om te gaan met de E-mailaccountinstellingen, de berichtregels en de lijst met Ongewenste e-mail?

b.v.d. voor de informatie
een goede groet
Baukjen
 
Laatst bewerkt:
Je zit op het juiste spoor. Alleen het bestand outlook.pst kopiëren naar een externe lokatie en terugzetten op de nieuwe machine, volstaat. In de .pst. zit alles.
 
En archive.pst ook overzetten als die er is.
 
@ gast0225. Bedankt. Helaas bij het overzetten geen E-mailaccountinstellingen, de berichtregels en de lijst met Ongewenste e-mail. Dit staat dan waarschijnlijk toch elders? Waar en hoe over te zetten? Wie heeft hiermee ervaring?
 
Laatst bewerkt:
outlook 2007

Dat was even behoorlijk zoeken en uittesten.
Outlook 2007 berichtregels:
Ga naar extra dan naar regels en waarschuwingen tab opties en dan exporteren of importeren. Die is niet moeilijk!
Hetzelfde kan met veilige en ongewenste en geblokkeerde mail:
Ga naar acties en dan naar opties. Hier komt dan allerlei tabblad mogelijkheden voor de dag. Maak een keus en dan exporteren of importeren.
De berichten gewoon naar de map gaan waar ze staan en dan het bestand PSP kopiëren en ook het PSP archief.
Voor het adressen boek ga naar bestand en dan exporten en importeren. Wel geeft het nog wat problemen om dit bestand op de juiste plek te krijgen van het adresboek.

Wie weet hoe het laats stukje van het adresboek gaat bij het importeren?

een goede groet
Baukjen
 
Geen garantie dat je met peek & poke kan migreren naar nieuwere versies van Outlook. Is de nieuwe installatie dezelfde versie?
 
Dan heb je meer zekerheid met een migratie programma.
Zie post 5 voor twee voorbeelden of google op: migrate outlook 2007 to 2010
Zoek tools die alles kunnen overzetten wat je vraagt.
Deze programma's kun je volgens mij een aantal weken vrij gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan